Kondolanseprotokoll for LO-leder Hans-Christian Gabrielsen

Det er lagt ut en kondolanseprotokoll på LOs nettsider, der alle som ønsker det, kan sende inn sine kondolanser.

Årsmøtet utsatt

Årsmøtet for Fagforbundet Psykisk helsevern utsettes

Innkalling til årsmøte avd 178 Psykisk Helsevern

Fagforbundet avd. 178 Psykisk helsevern avholder årsmøtet 2021 digitalt torsdag 28. januar

Årsmøtet i Fagforbundet avd. 178 Psykisk Helsevern St. Olavs Hospital

Årsmøtet i Fagforbundet avd. 178 Psykisk Helsevern St. Olavs Hospital avholdes digitalt torsdag 28. januar 2021 Kl. 18:00

Grunnkurs – Medbestemmelse og forhandlinger i Spekter Helse.

LO Stat inviterer til grunnkurs – Medbestemmelse og forhandlinger i Spekter Helse på Sørmarka Konferansehotell ved Oslo 10. - 12. mars 2021. Søknadsfrist er fredag 8. januar 2021.

Temakurs – Personalpolitikk

LO Stat inviterer til temakurs – Personalpolitikk Søknadsfrist er fredag 27. november 2020. Kurset blir avholdt på Sørmarka Konferansehotell ved Oslo 25. – 29. januar 2021.

Grunnkurs – Lover og avtaler i Spekter.

LO Stat inviterer til grunnkurs – Lover og avtaler i Spekter. Søknadsfrist er fredag 27. november 2020. Kurset blir avholdt på Sørmarka Konferansehotell ved Oslo 1. – 5. februar 2021.

LO Stat inviterer til kurs om pensjon

Medlemmer som av alder kommer på ny ordning (født etter 1957) oppfordres særlig til å delta.

Avtaler høyere tillegg for helsepersonell under koronakrisen

Arbeidstakerorganisasjonene har blitt enige arbeidsgiverorganisasjonen Spekter om høyere overtidstillegg for personell i helsesektoren.

Positiv nyhet - ny lav boliglånsrente på LO favør boliglån, fra 1,69%

Vi er inne i en utfordrende tid for de fleste av oss. I denne artikkelen trekkes frem noe SpareBank1 SMN kan bidra med i en vanskelig tid.

Rammet av permittering?

Da kan noen av nyhetene i denne artikkelen være til hjelp

Nytt videreutdanningstilbud for helsefagarbeidere om kirurgisk virksomhet

- Dette er en fantastisk mulighet for Norges helsefagarbeidere og hjelpepleiere, sier Fagforbundets Iren Mari Luther.

Sammenbrudd i forhandlingene om særaldersgrenser

YS, LO og Unio brøt forhandlingene om ny pensjonsordning for arbeidstakere med særaldersgrense. - Regjeringen setter pensjonen til over to hundre tusen arbeidstakere i spill. Det kan vi ikke være med på, sier Peggy Hessen Følsvik, første nestleder i LO.

Stipendordningen er blitt enda bedre!

Maksimalsatsen på Fagforbundets stipend er økt fra 12 000 til 15 000, med virkning fra 1. januar 2020. Dette er gode nyheter for medlemmer som vil søke om støtte til etter- og videreutdanning!

ÅRSMØTE AVD. 178 PSYKISK HELSEVERN

Fagforbundet avd. 178 Psykisk Helsevern avholder årsmøte Tid: torsdag 30. januar 2020, kl. 18:00 – 20:30 Sted: Møterom Kårstua, Østmarka

ÅRSMØTET I FAGFORBUNDET AVD. 178

Årsmøtet i Fagforbundet avd. 178 Psykisk Helsevern St. Olavs Hospital avholdes torsdag 30. januar 2020 kl 18:00 - 20:30. Sted: Kårstua møterom, Østmarka.

Juletrefest 5. januar 2020!

Også i år samarbeider Fagforbundet St. Olav og Fagforbundet Psykisk Helsevern om juletrefest. Det blir søndag 5 januar kl 15.00 til ca kl.18.00

Historisk seier – pensjon fra første krone i sykehusene!

LO-stat, deriblant Fagforbundet, og YS vant en knusende seier i Rikslønnsnemnda. De to arbeidstakerorganisasjonene fikk fullt gjennomslag for hovedkravet om pensjon fra første krone!

Bruk stemmeretten!

Ikke la Sofapartiet bli det største partiet! Er du i tvil bruk Valgomaten i artikkelen her.

Verv en venn og få vervepremie!

Du kan velge blant annet iPad mini, sekk fra Norrøna, gryte fra Le Creuset fra de fine vervepremiene basert på antall vervede medlemmer.