Fagforbundet Leksvik og Fagforbundet Rissa

Leksvik og Rissa kommuner er vedtatt slått sammen fra 1.1.2018, til Indre Fosen kommune, det gjør at vi måtte se på vår organisering.

21.11.2016
Sist oppdatert: 26.11.2019

1-2 september møttes alle tillitsvalgte fra begge fagforeninger på Tingvold Park Hotel, Steinkjer

Målet for samlingen var å planlegge hvordan Fagforbundet Rissa og Leksvik skal se ut i den nye kommunen. For å hjelpe oss med det hadde vi fått hjelp av Tarjei Leistad, Marie Jonsson og Roar Øverås fra henholdsvis Fagforbundet Sør- og Nord-Trøndelag. Det ble to dager med informasjon, gruppearbeid og diskusjon. I løpet av de to dagene gikk involveringen raskt fra lytting til mer diskusjon og spørsmål, noe som er veldig bra.

På dag to fikk vi besøk av Odd-Haldgeir Larsen som er nestleder i Fagforbundet. Da fikk vi en fin leksjon i hvorfor vi må være organisert og hvilken viktig rolle vi spiller i arbeidshverdagen til alle våre medlemmer.

Det ble etter samlingen, bestemt at en arbeidsgruppe bestående av 3 personer fra hver fagforening, skulle jobbe ut et forslag. Det forslaget kan leses under "vedlegg", og det blir medlemsmøte i Leksvik 29 november kl 18.00 i Kommunestyresalen, og i Rissa 6 desember kl 18.00 i Storsalen.