Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst

Randi Færevik, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst.

Randi Færevik, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst. (Foto: Fagforbundet Oslo)

01.12.2019
Sist oppdatert: 29.03.2023

Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst

Yrkesseksjonen på regionsnivå har som oppgave å gjennomføre de oppgaver som vedtekter, prinsipp– og handlingsprogram og overordnede organer har bestemt. Vi skal arbeide med saker som berører medlemmenes yrkesfunksjon. Vi har et «Sørge for ansvar» for at forskjellige former for yrkesfaglig tilbud når alle medlemmer i yrkesseksjonen.

Yrkesseksjonen har et ansvar for å sikre en sterk kobling mellom det yrkesfaglige og det forhandlingsmessige. Vi skal også arbeide med yrkespolitiske spørsmål. Vi oppretter yrkesfaglig/ yrkespolitiske nettverksgrupper innenfor yrkesområder i samarbeid med fagforeningene.når det er hensiktsmessig. På den måten kan vi være med å forme Fagforbundet Oslos yrkespolitikk innenfor våre områder.

Leder:

Randi Færevik, Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Nestleder:

Jessica Rundin, Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Styremedlem:

Torleif Silkebækken, Fagforbundet Teater og Scene.

Grethe Tangen, Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Mette Hartander, Fagforbundet Kultur, Oslo.

Vara:

Tone Caroline Knee, Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Kristin H. Adams, Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.