Ungdomsutvalget

01.12.2019
Sist oppdatert: 26.02.2024

Ungdomsutvalgets oppgave er å belyse problematikken rundt medlemmenes lønns-, arbeids- og pensjonsvilkår. Opparbeidede rettigheter er under press, og det organiserte arbeidslivet utfordres fra flere hold. Unge møter et usikkert arbeidsliv hvor det er en deltidskultur med bruk av vikarer, ekstravaktstillinger, og med en lang vei å gå til fast og hel stilling.

En stadig større andel av medlemmene våre blir pensjonister. Forhandlingsmakt og påvirkningskraft avhenger av at vi er mange yrkesaktive medlemmer. Derfor må innsatsen for å verve og beholde medlemmer målrettes i enda større grad. Ungdomsutvalget jobber derfor mye med å skolere de ungdomstillitsvalgte ute i foreningene i å være synlige ute på arbeidsplassene og i å gjennomføre lærling- og studentpatrulje. Vi er aktive på skole besøk både på videregående, høyskoler og universitet.

Ungdommen er aktive i samfunnsdebatten ved å belyse saker som angår spesielt våre unge medlemmer, for eksempel bolig til alle og likestilling. Ungdomsutvalget jobber også med å synliggjøre Fagforbundet Oslos samarbeidsprosjekt med Palestina.

Styret:

Leder:

Cathrine Slettebakk, Fagforbundet Posten Oslo og Omegn.

Nestleder:

Jørgen Aanerud, Fagforbundet Pleie og Omsorg, Oslo.

Styremedlem:

Andrea Westby, Fagforbundet Teater og Scene.

Rebekka Torp, Fagforbundet Post Oslo og Omegn.

Line Vinje, Fagforbundet Barn og oppvekst, Oslo

Vara:

Kaisa Ingesdotter, Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo.

Unni Vestergren Asthøy, Fagforbundet Teknisk Fagforening, Oslo.

Tiltrede:

Aron Yemane Hagos - studentkontakt.