Yrkesfaglig tilbud på nett

Medlemstilbud med digitalskolering og annet er et ønske om å heve kompetansen blant medlemmene i Fagforbundet Oslo. Denne siden er derfor laget med et ønske om å kunne bidra til å lage tverrfaglige yrkesfaglig tilbud, dette er kurs, foredrag og tilbud fra forskjellige aktører.

Koronakrisen på sykehjem – hvordan tar vi best vare på våre gamle?

Verdighetsenteret og Fagforbundet inviterer til digitalt frokostmøte 13.mai. Vi skal diskutere hvilke konsekvenser koronakrisen har for våre eldre på sykehjem. Meld deg på her

Webinar om fagfornyelsen

Behovet for kompetanseutvikling, omstilling og livslanglæring i arbeidslivet har aldri vært viktigere enn nå. I takt med samfunnsendringene og arbeidslivets behov tilbyr OsloMet gratis webinar for yrkesfaglærere hver tirsdag kl. 13.00-14.00 fram til skoleferien.

Webinar om rammeplanen for barnehagen, språk og skriving i barnehagen

Meld deg på webinar tirsdag 26. mai. 2020 kl 14:00! Pedlex arrangerer webinar som tar utgangspunkt i Rammeplanen for barnehagen, og boka Språkarbeid og utforskende skriving i barnehagen.

Digitale tilbud hos Deichman

Hurra! Nå kan du komme inn på bibliotekene igjen for å hente og levere bøker. Du kan også bestille på vanlig måte gjennom søket på deichman.no. Det er også flere digitale tilbud.

Hva skjer hos Deichman?

Litteraturblogg

Musikkblogg

Byggdrifter - teori til fagprøve – nettbasert:

Nettundervisning om koronavirus i en til en helsevirksomheter

Undervisning for våre medlemmer som jobber en til en. Du må laste ned Teams for å bli med på undervisningen som varer i rundt 90 minutter.

Podkasten Fagprat

Yrkesseksjon for helse og sosial har egen podkast. Du vil garantert lære noe hver gang.

Her finner du den:

Spotify: https://open.spotify.com/show/6TGTsKUXgH6JdTpIlkUnq1

Soundcload: https://soundcloud.com/fagprat

Apple Podkasts: https://podcasts.apple.com/no/podcast/fagprat/id1500395040…

Oversikt over episoder:

Fagprat: Yrkeskonkurranser
Fagprat: Fagforbundets ledertreningsprogram
Fagprat: Ungdomshjernen
Fagprat: Mosjon på jobben - hvordan kan du selv forebygge plager?
Fagprat: Møte med Fagbarnepleier Emilie
Fagprat: Yrkes-VM i helsefag i Kazan
Fagprat: Farlige mikrober
Fagprat: Vellykket veiledning av lærlinger

Fag i fokus

Fag i fokus er korte, gratis nettkurs produsert av Fagforbundet. Kursene består av tekst, videoer og quiz, og tar mellom 30 og 60 minutter å gjennomføre. Noen temaer er konflikthåndtering, etisk refleksjon, taushetsplikten, smitteforebyggende renhold og håndhygiene. Det er også et eget kurs om BPA-ordningen, arbeid med kompetanseplaner, samt et kurs om bemanningsnormer i kommunalt barnevern.

Minikurs uansett hvor du er med fag i fokus

Verktøykasse for pleiepersonell

Pleiar.no er Fagforbundets verktøykasse for pleiepersonell. Om du er sykepleier, hjelpepleie, helsefagarbeider, vernepleier, student eller lærling vil du ha nytte av dette verktøyet.

Her kan du blant annet finne faglige verktøy, håndbok med mange nyttige artikler og en klinisk ordliste.

Legemiddelhåndtering

Denne nettløsningen er basert på Fagforbundets opplæringshefte Legemiddellære av Cand.pharm Agnes Gombos. Med tekst, video og nedlastbare lydfiler vil du få legemiddelhåndtering presentert på en lettfattelig måte. Nettløsningen er utviklet som en støtte for hjelpepleiere, helsefagarbeidere og omsorgsarbeidere som deltar i medisinkurs, samt til sykepleiere og andre som ønsker en faglig oppdatering.

Stipend

Som medlem i Fagforbundet kan du få stipend til grunn-, etter- og videreutdanning og yrkesfaglige kurs. Det gis ikke støtte til utgifter som du får dekket av andre, for eksempel arbeidsgiver eller Nav.

Mer informasjon på https://www.fagforbundet.no/medlemskap-og-fordeler/Stipend/