Nyheter

Odeon kino på Storo har inngått tariffavtale med medlemmene i Fagforbundet Kultur Oslo.

Tariffavtale for medlemmene på Odeon kino

Tariffavtalen har virkning fra 11. januar.

Omtrent tjue renholdere var tilstede for motivasjon og kunnskap på fagdag 4. desember.

Godt renhold er viktig for samfunnet

Fagdag for renholderne på deres merkedag.

Nosheen Khalid Mahmood er vernepleier på Lusetjern skole og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

Fagforbundet Oslo har 50 000 medlemmer

Den 29. mai ble vi 50 000.

Per Egil Johansen er leder for Fagforbundets kompetansesenter i Oslo og LO kommune Oslo.

Viktig markering for mangfold

Oslo Pride arrangeres 23. juni – 1. juli.

Jenny Dellegård leder for Fagforbundet Kultur Oslo og jobber ved Deichman i Bjørvika.

Rasisme på biblioteket

Debattinnlegg i Dagsavisen 3. mai 2023.

Vanessa Riviere er på streikebesøk på Egertorget i anledning NHO.barnehagene

8. mars handler om kvinnefelleskap

Bli med på kvinnedagen.

Fagforbundet Oslo venter på tur 1. mai 2022.

ÅRSMØTE 2023

Vi avholder årsmøte i Fagforbundet Kultur Oslo mandag 30. januar.

Leder Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo.

To dager med kvinnehelse og arbeidsliv

Kvinner på tvers inviterer til samling lørdag 22. til søndag 23. oktober. Der møtes kvinnebevegelsen og fagbevegelsen for å løfte kvinnepolitiske spørsmål.

Klubborganisering

Ny klubb i Fagforbundet Kultur Oslo

Si hei til Kirkerådklubben!

Monika Ustad

Seier for frivilligsentralene

En ny forskrift for frivilligsentraler i Norge ble nylig offentliggjort.

May-Liss Lindøe, ny hovedtillitsvalgt i Kulturetaten

Ny hovedtillitsvalgt i Kulturetaten

May-Liss Lindøe er ny hovedtillitsvalgt i Kulturetaten.

Per Egil Johansen og Roger Dehlin er fornøyde med meklingsresultatet.

Storstreik avverget: Et godt meklingsresultat i Oslo kommune

Etter mekling mer enn et døgn på overtid ble det enighet mellom LO Kommune Oslo og Oslo kommune i tariffoppgjøret. Oppgjøret gir reallønnsvekst for LO-medlemmene i Oslo kommune. I tillegg klarte forhandlerne å unngå lokale forhandlinger i årets oppgjør, noe som er en svært viktig seier for oss.

Per Egil Johansen, leder Kompetansesenteret i Oslo.

Stor fare for streik i Oslo kommune

Oppdatering kl. 20:40: Meklingen i tariffoppgjøret for de ansatte i Oslo kommune fortsetter videre utover kvelden på mandag. Om meklingen ikke fører fram kan 1406 LO-organiserte arbeidstakere i Oslo kommune være ute i streik fra tirsdag.

Riksmekleren  Illustrasjon

LO Kommune Oslo krever reallønnsutvikling for hele laget

- Vårt hovedkrav foran meklingen som starter i morgen er reallønnsutvikling for alle, slår Per Egil Johansen som er forhandlingsleder for 18 388 arbeidstakere i Oslo kommune fast.

streik illustrasjon streikevest drikkeflaske  streikeplakat

1325 Fagforbundet-medlemmer i Oslo kan havne i streik

-Vi håper på en konstruktiv mekling, men vil kun akseptere et meklingsresultat som ivaretar alle yrkesgrupper, sier Roger Dehlin som leder Fagforbundet Oslo foran meklingen om tariffoppgjøret i Oslo kommune.

Brudd i forhandlingene om tariffoppgjøret i Oslo kommune

Forhandlingene mellom Oslo kommune og de fire hovedsammenslutningene endte med brudd i dag. Dermed går oppgjøret til mekling.

Fagforbundet Oslos leder Roger Dehlin

Forhandlingene fortsetter i Oslo kommune

Kl. 12.00 i dag overleverte forhandlingssammenslutningene sitt andre kravdokument i årets tarifforhandlinger. LO Kommune Oslo vektlegger økt reallønn til alle, seniortiltak, lærlinger og lønnskompensasjon for videreutdanning og kompetanseutvikling.

Roger Dehlin, leder Fagforbundet Oslo.

Lønnsoppgjøret Oslo kommune 2022: Hele laget skal ha et godt lønnsoppgjør!

Pressemelding fra Fagforbundet Oslo om lønnsoppgjøret i Oslo kommune 2022.

Linda Amundsen. Tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo sporveiers arbeiderforening.

Hva betyr kvinnekamp i 2022

Innlegg i forbindelse med 8. mars. Av Linda Amundsen, trikkefører og tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Ny leder i Fagforbundet Kultur Oslo

Jenny Dellegård er valgt som ny leder for Fagforbundet Kultur Oslo. Hun leder rundt 800 medlemmer og overtar etter Thomas Lange.