Nyheter

Hårklippen til Ola Floberg hadde ikke blitt godkjent da Thorbjørn Hansen var overkontrollør.

Blomster til hedersmann og fagkandidat

93 år gamle Thorbjørn Hansen stiller til valg for Arbeiderpartiet.

Nosheen Khalid Mahmood er vernepleier på Lusetjern skole og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

Fagforbundet Oslo har 50 000 medlemmer

Den 29. mai ble vi 50 000.

Ghenet Tekle er bussfører og sekretær i Bussklubben i Oslo Sporveier Arbeiderforening

Stolt bussfører

18. mars er bussførerdagen.

Leder Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo.

To dager med kvinnehelse og arbeidsliv

Kvinner på tvers inviterer til samling lørdag 22. til søndag 23. oktober. Der møtes kvinnebevegelsen og fagbevegelsen for å løfte kvinnepolitiske spørsmål.

Tora Kuvås er fagarbeider i Sporveien, tillitsvalgt og medlem i Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Vervet fem lærlinger

Hver fredag deler vi ut høyttalere til heldige ververe. Denne gangen var det fire stykker.

Kjell Arne Indregård er fagarbeider i Sporveien og medlem av Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening. I hånda holder han en nakkestøtte som er blitt reparert med en 3D-printet del.

Sparer tid, penger og miljø med 3D-printer

På t-baneverkestedet på Avløs bruker fagarbeider Kjell Arne Indregård 3D-printer for å erstatte deler, lage prototyper for spesialverktøy og biter som ellers måtte spesialbestilles fra produsenten.

Ola Floberg er leder for Oslo Sporveiers Arbeiderforening. Fagforbundet og besøker medlem og sadelmaker Hamid Ahmadi på Ryen.

Sparer byen for millioner med færre stifter

Ved å ikke sette bort jobben kan kommunen spare penger. Det kan sadelmaker Hamid Ahmadi i Sporveien bekrefte.

Miljan Zdravkovic er bussjåfør, medlem i OSA og tillitsvalgt i Unibuss.

Bruker Fagforbundets politikk i vervinga

Sammen er vi sterke, men hvordan går man fram for å verve nye medlemmer?

Fagforbundet Oslo sporveiers arbeiderforenings forhandlingsdelegasjon i hovedoppgjøret 2022. Leder Ola Floberg holder resultatet i hånda.

Generelt kronetillegg på 18 500 til alle i Sporveien

Oslo Sporveiers Arbeiderforening (OSA) har kommet til enighet med Sporveien i årets hovedoppgjør. Forhandlingene startet 25 april og ble avsluttet 3 mai.

Nei til SIAN på Tøyen torg. Randi Færevik, leder for Yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst og Linda Amundsen, tillitsvalgt Oslo Sporveiers Arbeiderforening Begge medlemmer i Antirasistisk Felleskap.

Nei til SIAN på Tøyen torg

På lørdag 2. april skal SIAN ha markering på Tøyen torg. Fagforbundets Oslos medlemmer i Antirasistisk felleskap reagerer på det.

Bussjåfør og tillitsvalgt Marit Sauge gjør seg klar for en ny økt.

Egenregi sikrer lønns- og arbeidsvilkår i bussbransjen

Gratulerer med bussførerdagen! Vi har intervjuet trikkefører og tillitsvalgt Linda Amundsen som jobber mot anbud i kommunal bussdrift.

Bussjåfør og tillitsvalgt i OSA

Ønsker ansvarlige arbeidsforhold i bussbransjen

18. mars er det bussførerdagen. Vi har gjort et intervju med bussfører og tillitsvalgt Janne Sætereng i forbindelse med markeringa.

Linda Amundsen. Tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo sporveiers arbeiderforening.

Hva betyr kvinnekamp i 2022

Innlegg i forbindelse med 8. mars. Av Linda Amundsen, trikkefører og tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Nytt digitalt klubbverktøy under arbeid

For å hjelpe klubbstyrene utvikler Fagforbundet et nytt nettbasert verktøy for å gjøre styrejobben enklere. Verktøyet er under arbeid og Fagforbundet Oslo har intervjuet prosjektlederne.

Anbefaler folk å bli tillitsvalgt

Stian Haldsrud, trikke og t-banefører og klubbleder i Helgedagsbetjeningen, Oslo sporveiers Arbeiderforening (OSA), Fagforbundet Oslo.

Vi trenger deg som tillitsvalgt

Den tillitsvalgte er bindeleddet mellom det enkelte medlem og arbeidsgiver. Fra 1. – 5. november feirer vi tillitsvalgtuka med arrangementer og kurs.

Bli med på kurs hos Fagforbundet Oslo

Trenger du å sette deg inn i lover og avtaler som tillitsvalgt, eller trenger du en oppdatering? Fagforbundet Oslo har kurstilbud til tillitsvalgte og andre fagorganiserte.

Ny kulturmarsj for rettferdig pensjon

Kulturarbeidere kjemper for rettferdig pensjon. Onsdag 29. september, klokka fire på ettermiddagen, går arbeidere fra teatre og scener på nytt i Oslos gater. De krever at teaterdirektørene må handle.

Bli med på underskriftsaksjon for lovfestet rett til heltid

Hver femte medlem av Fagforbundet ønsker seg større stilling. Deltidsansatte sliter med å få boliglån, har manglende forutsigbarhet i hverdagen og dårlig pensjon.

Nå kan du forhåndsstemme

Bruk stemmeretten. Fra 10. august kan du forhåndsstemme i kommunen din. Husk legitimasjon og hold avstand hvis det blir kø.