Stolt medlem

Vi tok en prat med Runar Eriksen

25.06.2020
Sist oppdatert: 25.06.2020

Fagforbundet har som mål å være stolt, nær og synlig i fagforbundsuka. I år er det utfordrende å være nær i disse pandemitider. Vi fortsetter Fagforbundsuka med å være stolt og synlig.

Vi tok en prat med Runar Eriksen som har vært ansatt i Oslo kommune Vann - og avløpsetaten på logistikklageret i 2 år.

Han har fagbrev i logistikk og er avdelingsingeniør 1.

Vi stilte han noen spørsmål

1. Hvorfor valgte du akkurat dette yrket?

Jeg har jobbet med faget i over 20 år og begynte i SAS. Jeg brenner for å få ting unna og å ha kontroll på flere oppgaver samtidig.

Det å være i en sekvensiell organisasjon hvor alle oppgaver som etaten utfører er avhengig av at alle gjør jobben,er spennende, særlig at det etaten gjør er en samfunnskritisk oppgave.

2. Hva er det beste og værste med jobben?

Det beste er gode kollegaer og at arbeidstedet er et knutepunkt i etaten når alle er innom for å hente noe gjennom dagen.

Det fine er at man har frie tøyler til å selv prioritere når arbeidsoppgavene gjøres gjennom gitte rammer.

Det er ikke noe negativt med jobben

3. Hvordan er arbeidsmiljøet?

Arbeidsmiljøet er veldig bra

4. Hvorfor ble du medlem av Fagforbundet?

Det er en naturlig del av meg. Jeg var i Fellesforbundet da jeg jobbet i SAS og skiftet til Fagforbundet når jeg begynte i Oslo kommune. Det å være med i noe som er større en seg selv er viktig for meg.

5. Hvordan er det å jobbe under krisen?

I begynnelsen var det utfordrende å klargjøre behov til leveranse av materiell og utstyr. Lærerikt å stå i det. Vi har fått opp systemer som ivaretar smittevern til ansatte slik at vann- og avløps leveringer blir stabile og sikre for bebyggerne i Oslo.

6. Har du noe på hjertet?

Generelt syns jeg at flere bør ta logistikk som yrkesretning, mange muligheter og et fag man trenger i fremtiden.