Presentasjon av medlem Anne Marie Utsi

I dag møter vi Anne Marie Utsi som sammen med sin søster har startet Likepersongruppe for pårørende til personer med demens, og som har samisk som morsmål.

Medlem av Fagforbundet Alta

Presentasjon av medlem Ingar Persen

I dag møter vi Ingar Persen 38, jobber som Miljøveileder ved Komsa skole i Alta, såkalt «Basen».

Medlem Ann Tone Salmela

Ann Tone bor i Vardø, med samboer og 7-8 barn. Hun er oppvokst i fiskerihovedstaden Båtsfjord i Finnmark.

Mette Simonsen Fiskebeck

Presentasjon av medlem Mette

Fagforbundsuka starter med presentasjon av medlem Mette Fiskebeck

Fagdag

Velkommen til fagdag

I arbeidslivet møter vi tidvis etiske utfordringer. Hvordan vi løser disse kan få store konsekvenser - både for oss selv, men også for de vi til daglig arbeider med. Der du har kompetanse innen yrkesetikk - og fått drillet deg i ulike scenario du kan møte, står du langt sterkere rustet.

Gratulerer med dagen sosialarbeidere

Sosialarbeider dagen 15. mars.

Dagens medlem Ørjan Nicolaisen

En viktig medarbeider i Porsanger

Presentasjon av medlem Martin

I dag presenterer vi Martin Gaare fra Honningsvåg som er medlem av Fagforbundet Nordkapp.

Intervju med medlem Bernt

I dag presenterer vi medlem Bernt Thomas Berntzen som bor i Alta.

Dagens medlem

Marius Endresen- Vardøs blideste Vardøværing

Ny barnebykontakt i Fagforbundet Finnmark

Odd Jørgen Tjønnbekk har tatt over som opplæringsansvarlig og barnebykontakt etter Astrid Hasselberg. Vi takker Astrid for innsatsen og ønsker Odd Jørgen velkommen som entusiast for Fagforbundets SOS-barneby.

Intervju med tillitsvalgt

Ausra Johannesen er hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Gamvik.

Digitalt fagseminar

Fagforbundet Finnmark inviterer til digitalt fagseminar med tema forebygging av vold, trusler og trakassering for alle medlemmer i Yrkesseksjonene Kontor og administrasjon, Kirke- kultur og oppvekst og Helse og sosial.

Intervju med tillitsvalgt

Ole Ingvald Hansen er foretakstillitsvalgt i Finnmarkssykehuset HF.

Intervju med tillitsvalgt

Torbjørn Leistad er fra Romsdal, og bor i Vardø.

Sandra Johansen er tillitsvalgt ved Sentrum barnehage, Alta

Intervju med tillitsvalgt Tom Brovold fra Hammerfest

POLITIKERE PÅ VENSTRESIDEN ER OPPTATT AV Å TA FINNMARK TILBAKE SOM EGET FYLKE

I debatten på Finnmarksuka i Sør Varanger er politikerne opptatt av og bygge et nytt fylke fylt med optimisme og pågangsmot. Det må tilføres nye oppgaver, og man må tenke innovasjon og bærekraft. De ansatte skal involveres og prosessene skal forankres.

Invitasjon til alle medlemmer

Fagforbundet Finnmark og Fagforbundet Troms inviterer sine medlemmer til foredrag på teams: «Den Norske frihetsmaskinen» Mandag 30. august 2021 klokka 18.00 – 20.00

Profilering sykepleier

I dag velger Fagforbundet Finnmark å profilere yrket sykepleier.