De gode sidene ved å være sykepleier

Fagforbundets medlem Marianne Reitan Larsene har fått sitt leserinnlegg i Tidens Krav delt over 2.000 ganger på Facebook, og høster tusenvis av likes.

19.08.2013 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 19.08.2013

Fra Marianne har vi fått følgende henvendelse, som vi med stor glede vil bringe videre.

”For en stund siden skrev jeg et leserbrev anonymt om hvordan jeg føler rundt jobben min som sykepleier i eldreomsorgen. Jeg føler mye negativt fokus har ødelagt for ryktet og nyrekruteringen innen helsevesenet. Noe vi absolutt ikke kan ha noe av. Vi trenger tusenvis av sykepleiere og hjelpere for å møte eldrebølgen i nærstående framtid. Dette innlegget ble utrolig godt mottatt med delinger på facebook i tusenvis, påfølgende oppslag i avisen Tidens Krav og masse tilbakemeldinger. Jeg ville tipse dere om saken for å fortsette å spre positive vinklinger rundt yrket!”

Fagforbundet er stolt av å ha medlemmer som Marianne, medlemmer som er i stand til å sette ord på den gode pleien og sette ord på det å gi muligheten til å få leve livet helt ut. Hennes oppfordring til å utdanne seg til sykepleiere og helsefagarbeidere håper vi når fram.

Vi oppfordrer til å lese Mariannes eget leserbrev og artikkelen fra Tidens Krav. Hun setter langt bedre ord på verdighet og utdannelse enn hva vi er i stand til.

Vi oppfordrer også at så mange som mulig bidrar til å spre dette på alle aktuelle nettsamfunn.