Hjelp oss å teste Fagforbundets nye app

Fagforbundet utvikler en ny app for medlemmer. Målet er at du skal få bedre oversikt over alle fordelene et medlemskap i Fagforbundet gir - og kunne bruke dem fullt ut. Men vi trenger hjelp av deg til å lage appen best mulig.

Vi har kommet ganske langt med appen, og planen er å lansere den for alle medlemmer innen utgangen av august.

Men for å teste om vi har tenkt riktig og at ting fungerer vil vi at noen medlemmer kan teste ut appen først og komme med tilbakemeldinger til oss om hva som ikke fungerer - eller kan fungere bedre.

Vi har gjennom hele prosjektet fokusert på å skape en brukervennlig app, som er av verdi for våre medlemmer.

Utvalgte funksjoner fram til nå:

• Medlemsprofil, hvilken informasjon har vi om deg - mulighet for å melde inn endringer, oversikt med innstillinger
  • Oversikt over medlemsfordeler og -tjenester
  • Enkelt tilgang til informasjon og mulighet til å kommunisere med Fagforbundet
  • Lett tilgang til tillitsvalgte

Vi har også jobbet mye med universell utforming, tilrettelagt for zoom, forstørre tekster, opplesning av innhold, og høye kontraster, slik at appen er brukervennlig og tilgjengelig for alle.

Kan du hjelpe oss?

Vi vil åpne opp appen for et begrenset antall medlemmer, før den slippes for alle, en såkalt betatest. Hele poenget med en betatest er at vi får flere tilbakemeldinger på funksjonalitet og brukeropplevelse, slik at appen blir enda bedre til lansering.

Bli betatester på Android

• Fyll ut betasøknad
  • Vent på invitasjon for å teste appen. Når du er invitert vil du få en e-post om dette.

Har du en iPhone? Bli betatester på iOS

• Fyll ut betasøknad
  • Hent appen TestFlight i app-store

Hvordan komme igang med testing i TestFlight

Trinn-for-trinn forklaring for deg som skal begynne å teste Fagforbundets app som er lagt ut i TestFlight:

• Invitasjon på e-post
  • Last ned TestFlight fra Appstore
  • Godkjenn Fagforbundets mobilapp i TestFlight
  • Begynn testingen

Vi bruker Instabug som standard. Instabug gir tilbakemelding i appen og feilrapportering til mobilapper. Når en bruker ønsker å sende en tilbakemelding, er det eneste de trenger å gjøre å riste enheten for å få et tilbakemeldingsskjema som inkluderer et skjermbilde av appen som kan merkes.

Bruksinformasjonen skal sendes anonymisert til Fagforbundet, og kan ikke knyttes til person som bruker. Om du ønsker ikke å dele bruksinformasjonen kan du få mulighet skru av dette under «Innstillinger» i appen. Du kan lese mer om hvordan Fagforbundet ivaretar ditt personvern som medlem i personvernerklæringen.

Har du testet appen og har tilbakemeldinger?

Vi setter stor pris på innspill! Hva fungerer bra i appen? Hva kan bli bedre?

Du kan gi oss tilbakemelding via Kontaktskjema med følgende informasjon:

• Informasjon om telefonmerke/platform
  • Rapportering og forklaring av feil, gjerne med skjermdump.
  • Forbedringen
  • Annet

Du kan gi oss tilbakemeldinger via den integrerte tilbakemeldingsfunksjonen i appen. Se under fanen “Kontakt”. Der vil du finne en knapp for tilbakemeldinger.

På forhånd takk. Vi gleder oss til å høre hva dere synes!