1.mai - Arbeidernes kamp- og festdag!

Det nærmer seg 1.mai! Vi oppfordrer alle medlemmer til å delta i markeringen på Youngstorget, og gå i tog bak foreningas fane etterpå.

27.04.2023
Sist oppdatert: 27.04.2023

1. mai-arrangementet på Youngstorget starter klokka 11:20 med korpsmusikk ved Oslo Janitsjar. Fra 11:25 blir det appeller ved Pionerstatuen på Youngstorget ved Jaime Manuel Fuentes, Oslo Rød Ungdom, Jack Schønberg, Oslo SU, og Emre Gjul-Jensrud, AUF i Oslo. Ved Fredsmonumentet blir det appell ved Tommy Vad Funderud, Oslo Nei til Atomvåpen.

Hovedtalene starter klokka 11:50 med appell ved Henriette Westhrin, generalsekretær i Norsk Folkehjelp. Årets talere er Siavash Mobasheri, gruppeleder for Rødt Oslo, Sunniva Holmås Eidsvoll, byråd for oppvekst og kunnskap og fylkesleder i Oslo SV, Sirin Stav, byråd for miljø og samferdsel, MDG Oslo, og Raymond Johansen, byrådsleder, Oslo Ap. Konferansier er Ingunn Gjerstad, LO i Oslo.

Allsangen Internasjonalen, akkompagnert av Sosialistisk kor og Oslo Janitsjar, avslutter programmet på Youngstorget før demonstrasjonstoget begynner å gå ut fra Youngstorget klokka 12:50.

Les mer https://www.lo-oslo.no/

Kvelden før dagen er er det allsang i Jakob kirke kl.18:30. https://www.facebook.com/events/774071887703603