Bli med på 8. mars!

Maren Oddvang sitter i arbeidsutvalget i 8.marskomitén for Fagforbundet Oslo.

Maren Oddvang sitter i arbeidsutvalget i 8.marskomitén for Fagforbundet Oslo. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Fagforbundet Oslo har to paroler i 8. marstoget. Bli med!

03.02.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 15.02.2023

- På tid å gå i tog for like rettigheter. Bli med og gå bak våre to fagpolitiske paroler i 8. marstoget. Det norske arbeidsmarkedet er kjønnsdelt, og kvinner er overrepresentert i yrker med relativt sett lave lønninger, sier Maren Oddvang. Hun er leder av Ungdomsutvalget og sitter i arbeidsutvalg i 8. marskomitéen for Fagforbundet Oslo.

Fikk vedtatt to paroler

Arbeidsutvalget i 8. marskomitéen innstilte 25 paroler på møtet 1. februar. To av dem var foreslått av Fagforbundet Oslo. Årets hovedparole er solidaritet med kvinnene i Iran:  Jin, Jiyan, Azadi - Kvinne, Liv, Frihet.

Våre to er:

• Arbeiderkamp er kvinnekamp, hele og faste stillinger nå!
  • Kommersialisering av velferdstjenester er dumping av kvinnelønn.

- Begge to betyr mye for meg, for oss kvinner og for alle som er for et retterferdig og likestilt samfunn. Møt opp mann som kvinne på 8. mars. Gleder meg til å se dere, avslutter Maren Oddvang.