Skolenes Landsforbund Rogaland gir fulle støtte til de streikende i private barnehager

Skolenes Landsforbund Rogaland gir sin fulle støtte til de streikende i private barnehager som er tilsluttet PBL. De støtter kampen for akseptable arbeidsvilkår og en anstendig pensjonsavtale.

25.10.2022
Sist oppdatert: 25.10.2022

Les hele erklæringen:

Støtteerklæring til de streikende barnehagearbeiderne

Vi i Skolenes Landsforbund Rogaland gir vår fulle støtte til de streikende i private barnehager som er tilsluttet PBL i deres kamp for akseptable arbeidsvilkår og en anstendig pensjonsavtale.

Denne sektoren fortjener et løft og gode vilkår for pensjonsavtalene. De har i en årrekke blitt lovet innpass i AFP som skulle inntre senest 1 jan 2023. Dette er et avtalebrudd og vi støtter fullt ut deres kamp for like vilkår.

Vi oppfordrer også andre LO-forbund, foreldre og politikere å stille opp for våre streikende kamerater.

Henriette Selnæs, leder SL Rogaland