Søk på Fagforbundets ledertreningsprogram

Bli kjent med deg selv som leder - på Fagforbundets lederutviklingsprogram!

Bli kjent med deg selv som leder - på Fagforbundets lederutviklingsprogram! (Foto: Illustrasjon. Trude Tjensvoll)

Ønsker du å videreutvikle deg som leder? Har du behov for faglig påfyll og utvide ditt faglige nettverk? Da bør du benytte muligheten å søke på Fagforbundets lederutviklingsprogram.

08.08.2022 av Trude Kvaran
Sist oppdatert: 01.09.2022

Fagforbundet er nå i gang med opptak til nytt kurs for ledere med personalansvar. Les mer om søknadsprosess og informasjon om programmet her:

Programmet er praktisk rettet med trening og øvelser, og handler i stor grad om å bli kjent med seg selv som leder. Du vil ny kunnskap om temaer knyttet til lederskap og programmet gir deg en unik læringsarena hvor du treffer andre ledere i lignende situasjoner. Vi har som ambisjon at du skal få det påfyllet du trenger for å være rustet til lederoppgavene som ligger foran deg.

Ledertreningsrogrammet er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF, Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene. Programmet er samlingsbasert og mye av arbeidet foregår i mindre grupper.  Opplegget innebærer stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres.

Samlingsdatoer:

Samling 1: 7-9. desember 2022 (fysisk samling)

Samling 2: 9-10. februar 2023 (digital samling)

Samling 3: 31. mai -2. juni 2023 (fysisk samling)

De fysiske samlingene vil avholdes på en gjestegård 10 min utenfor Gardermoen.

Om kursholderne:

Elisabeth Østrem fra AFF (Administrativt forskningsfond) er programansvarlig. Hun er utdannet psykolog og har lang erfaring med lederutvikling  gruppe- og individnivå, og er prosjektleder for internasjonale lederutviklingsprogram i AFF. Trude Kvaran og Lyra Lluka er gruppekonsulenter. De er begge rådgivere i Fagforbundet.

Målgruppe:

Medlemmer av Fagforbundet som jobber som leder og har direkte personalansvar for tre eller flere medarbeidere. Vi ønsker deltakere fra hele landet. Det er ønskelig å ikke ta inn store grupper fra samme arbeidssted.

Det er viktig at deltakere har avklart med sin arbeidsgiver om deltakelse for alle samlingene på ledertreningsprogrammet. Programmet krever også tid til for- og etterarbeid.

Kostnad:

Ledertreningsprogrammet er et gratis tilbud til våre medlemmer. Det som dekkes er; deltakeravgift, måltider og overnatting. Reiseutgifter dekkes ikke, det må arbeidsgiver eller deltaker betale selv.

NB! Dersom du er forhindret fra å delta på programmet og ikke får varslet om dette innen 2 uker før programstart vil du bli fakturert kr 500.

Påmelding:

Klikk her for å søke

Søknadsfrist: 1. oktober

Dersom du har spørsmål knyttet til ledertreningsprogrammet eller andre praktiske spørsmål, ta kontakt med trude.kvaran@fagforbundet.no