Hele laget skal få økt kjøpekraft

Årets lønnsoppgjør er i gang. Samtidig er arbeidsfolks økonomi er under press med blant annet prisøkning på mat, drivstoff og strøm. Norges Bank forbereder oss på flere rentehevinger det kommende året. Enkelte arbeidstakerforbund har foran dette lønnsoppgjøret krevd at det er enkeltgrupper som denne gangen skal prioriteres med lønnsøkning. Dette på bekostning av andre grupper. Fagforbundet krever at lønnsoppgjør skal være rettferdig fordeling av økonomisk vekst av alles arbeid, og ikke premiering av enkeltgrupper.

30.03.2022
Sist oppdatert: 31.03.2022

Fagforbundet Viken forventer økt kjøpekraft gjennom generelle tillegg. Det må gjennomføres et solidarisk og rettferdig lønnsoppgjør ved å prioritere likelønn og motvirke lavlønn. Pandemien har vist at alle yrkesgrupper er viktig i kriser – hele laget må få økt kjøpekraft i lønnsoppgjøret.