Fagprat: Hva skal du stemme? For deg som ikke har bestemt deg helt

(Foto: Karin E. Svendsen)

Jobber du i helse- og sosialyrker, og har ikke bestemt deg for hva du skal stemme enda? Hør Iren Luther, leder for Yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet, i samtale med Anne-Mari Samskott, og få noen tips om hvilke temaer du bør være opptatt av.

09.09.2021 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.09.2021

Hvordan skal du ha det på jobb? Hvordan skal du ha det i privatlivet? Hvordan skal tjenestene være organisert?

Ulike politiske partier vil i ulike politiske retninger. Fagforbundet ser at den sittende regjeringen vil ha flere private aktører, og at konsekvensen av flere private aktører er dårligere lønn og vilkår for våre medlemmer. De som jobber i det private er flinke folk, men har ikke like gode arbeidsvilkår som de som jobber i det offentlige.

Fagpraten finner du på SoundCloud