Årets byggdrifter 2021 er kåret

Helge Omdahl er kåret til årets byggdrifter. Han er ansatt i etat for bygg og eiendom i Bergen kommune.

06.09.2021 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 06.01.2022

Årets byggdrifter er også tillitsvalgt i Fagforbundet, nemlig leder for Yrkesseksjon samferdsel og teknisk avd. Årstad. Juryen la blant annet vekt på at han er engasjert i yrkesfaglige spørsmål.

– Alle kjenner deg som et ja-menneske når kolleger ønsker bistand. Du er grundig og opptatt av kvalitet i arbeidet. Jeg vet også at du backer opp og bistår kolleger for å motivere dem til å videreutdanne seg i byggdrifterfaget, sa Ingunn Reistad Jacobsen, som delte ut prisen som nestleder i Yrkesseksjon samferdsel og teknisk i Fagforbundet nasjonalt.

Skryt fra sjefene

Også fra arbeidsgiversiden kom det ros og god-ord.

– Helge Omdahl er person med lang erfaring og kjent for å dele kunnskapene sine. Han er godt likt blant kolleger fordi han også tar seg tid til å sette seg ned å prate med kolleger over en kaffe, sa Geir Rinke, leder for driftsenhet syd i etat for bygg og eiendom, Bergen kommune.

– Jeg vet du er opptatt av hvordan kollegene har det. Dette gjør at mange kolleger sier de føler seg trygge og har et godt miljø på arbeidsplassen. Som tillitsvalgt vet jeg også at du ikke går av veien for å ta opp saker med arbeidsgiver, sa Ingunn Reistad Jacobsen.

Hun overrakte en gavesjekk på 5 000.- kroner og flott blomsterbukett.