Stortingsvalget 2021- Din stemme kan være avgjørende!

Viken fylkeskommune har tre valgdistrikter. Valgdistrikt er det området som det velges representanter fra og i Viken er den delt inn etter de tidligere fylkene Akershus, Buskerud og Østfold.

19.08.2021 av Astrid Isene
Sist oppdatert: 23.08.2021

Fagforbundet Viken skal være aktive i alle tre valgdistrikter. Det er leid inn bobiler og minibusser som er folierte og veldig synlige. De skal reise rundt i hele Viken og besøke fagforeningene.

Valgkrets Akershus:

• Fagforeningen i valgkrets Akershus får besøk av bobilen
  • Reiser rundt med stand og valgkampartikler
  • Det er med frikjøpte fra Fagforbundet Viken og fra fagforeningene

Valgkrets Buskerud:

• Alle fagforeninger i tidligere Buskerud skal få besøk av vår valgbobil i løpet av de tre ukene vi skal være på «hjul».
  • Vi skal ha med oss Tove Bøygard som skal holde minikonserter ute på arbeidsplassene vi besøker.
  • Vi kommer til å ha en liten konkurranse hver dag som blir publisert på Fagforbundet Viken sin Facebook side. Konkurransen går ut på å gjette hvor bobilen er, skrive svaret under bilde så blir det en trekning hver ettermiddag. Mange fine premier.

Valgkrets Østfold:

• Fagforeningen i valgkrets Østfold får besøk av bobilen
  • I valgkrets Østfold er det to Fagforbundet biler som kjører rundt
  • Det er med frikjøpte fra Fagforbundet Viken og fra fagforeningene

Fagforeningene har vært dyktige til å legge til rette for at vi kommer på besøk. Reiseruta ligger som vedlegg der ser når bobilen besøker din fagforening.

Vi vil oppfordre alle til å bruke sin rett og stemme, for det kan være akkurat din stemme som blir avgjørende.

Du kan stemme alt nå for forhåndsstemmingen er godt i gang, ellers så er det 13. september som er selve valgdagen.

Vi trenger ei ny regjering for arbeidsfolk, for nå er det vår tur.