Tillitsvalgtprofilen Hilde Abrahamsen

Tillitsvalgtprofilen av Hilde Abrahamsen, yrkesseksjonsleder kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet Vestfold og Telemark.

21.06.2021 av Mari Veholt-Meinstad
Sist oppdatert: 25.06.2021

Fortell litt om deg selv

Bakgrunnen min er fra barnehage og skolen. Jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider med videreutdanning innen spesialpedagogikk. Jeg begynte i et engasjement i barnehage og ble fast ansatt i skole etterpå.

Interessene mine på fritiden er turer i skog og mark, negledesign og hagearbeid.

Hva fikk deg til å bli medlem i Fagforbundet og ikke minst få en interesse for å jobbe aktivt i Fagforbundet?

Jeg ble medlem av Norsk kommuneforbund når jeg begynte å jobbe i barnehage, fordi jeg ble spurt og de andre på jobben var organisert. Jeg ble tillitsvalgt etter et år da vi skulle jobbe for at også ansatte i skole og SFO skulle få klesgodtgjørelse på lik linje som ansatte i barnehage.

Hvis du kun kunne velge en sak, hva vil du si er din hjertesak?

Hjertesaken min er gode oppvekstsvilkår for alle barn uansett bakgrunn.

Hvorfor tror du at Fagforbundet er den arbeidstaker organisasjonen med flest medlemmer i hele Norge?

Fordi vi jobber for og tenker at det skal være plass til alle og at vi trenger alle.

Hva er det morsomste med å ha ett verv og jobbe aktivt i Fagforbundet?

Samholdet og det å lære noe nytt hele tiden.
Jobbe for et rettferdig samfunn hvor det er plass til alle uansett kjønn og legning.