Tillitsvalgtprofilen Hanne Slettvold

Tillitsvalgtprofil av Hanne Slettvold leder for yrkesseksjon Samferdsel og teknisk i Fagforbundet Vestfold og Telemark.

21.06.2021 av Mari Veholt-Meinstad
Sist oppdatert: 22.06.2021

Fortell litt om deg selv

Jeg kommer opprinnelig fra Tønsberg, men har bodd i Sandefjord i 26 år. Har jobbet i Parkvesenet i Sandefjord kommune. Er utdannet agronom, og har også jobbet som avløser med ku og gris.

Mine interesser er hund og friluftsliv. Er også veldig hesteinteressert og har drevet med hest i 40 år.

Hva fikk deg til å bli medlem i fagforbundet og ikke minst få en interesse for å jobbe aktivt i Fagforbundet?

Ble rådet av kollegaer å melde meg inn for å få styrket retten til fast arbeid. Ble etter hvert plasstillitsvalgt i parkvesenet og seksjonstillitsvalgt i lokalforeningen. Deretter fikk jeg verv på fylke i Vestfold.

Muligheten til å være med å påvirke arbeidslivet som plasstillitsvalgt opp mot arbeidsgiver.

Om du kun kunne velge en, hva vil du si er din hjertesak?

Særaldersgrenser er en hjertesak for meg.

Hvorfor tror du at Fagforbundet er den arbeidstaker organisasjonen med flest medlemmer i hele Norge?

Fordi Fagforbundet organiserer alle yrkesgrupper på en arbeidsplass, alt fra renholder til ingeniør. Det gir et unikt og inkluderende samhold.

Hva er det morsomste med å ha ett verv og jobbe aktivt i Fagforbundet?

Får treffe masse flotte tillitsvalgte og medlemmer, og får vært med å fremme saker for dem. Det å ha muligheten til å være med å påvirke politisk er veldig spennende og lærerikt. Lærer noe nytt hver eneste dag.

Takk for en hyggelig prat Hanne.

Mvh Carol