Til minne om Kari

Kari Sletholt Bergkåsa døde uventet 23. april.

30.04.2021 av Rune Mathiassen
Sist oppdatert: 30.04.2021

Kari var i mange år tillitsvalgt i Fagforbundet Larvik, og deretter i Fylkesorganisasjonen i vestfold fra 2003.

I 2017 ble hun pensjonist, og engasjerte seg da i pensjonistarbeidet. Hun ble valgt til styrende organer i fylket, sentralt og i Pensjonistforbundet.

Som Barn og ungdomsarbeider var hun brennende opptatt av oppvekst og levekår. Kari var ikke ei jente med de store ord, men jobbet pliktoppfyllende og var ei man kunne stole på.

Hun var et ja-menneske og hadde hun påtatt seg noe var man alltid trygg på at oppgavene ble utført godt, og til rett tid.

Hennes ro og trygghet kom nye mennesker i organisasjonen til gode. Vi vet at nye folk ble vist omsorg og tatt vare på når Kari var i nærheten. Hun ble for mange en trygg havn.

Familien har tapt sin klippe og vi har mistet en god kamerat- så alt for tidlig.

Det blåser kanskje, er fuktig og grått
en kjølig stemning som merkes så smått!

Stille , ja nesten umerkelig er livet over
vår kjære rolig på sitt leie nu sover!

Minner er det vi nå har igjen
de lever videre i våre hjerter min venn!

Om noen dager glir skyene bort
solen vil atter skinne slik den alltid har gjort!

Langt i det fjerne lyder fuglenes sang
minner fra fortiden, minner fra den gang!

Slik er det med livet, noen kommer andre går
over liv og død er det ingen som rår!

Så møt hver dag med glede og smil
da blir du elsket av mange, helt uten tvil!

Olaf & Merete