HVA SKJER?

korona, smittevern, streik og Signes

09.01.2021
Sist oppdatert: 09.01.2021

Korona; Moss kommune har pålagt de som har muligheten for det og jobbe fra hjemmekontor. Det betyr for oss at vi vil framover også være på hjemmekontor i den grad det er mulig. konsekvensene for dere som medlemmer er at ting kan ta litt lengre tid, ikke alle vil være mulig å få tak i til enhver tid osv. Vi jobber på teams, og kontortelefonen er på hjemmekontor hos 2 av oss. Dere kan fortsette å sende mail til våre kommunemailer i tillegg til fagforbundets mail.

Fagforbundet er i konflikt i flere tariffområder, den siste konflikten startet i dag 9 januar og berører våre medlemmer som jobber innen private institusjoner, og ideelle organisasjoner. Medlemmer som er berørt har vi kontakt med via mail, telefon og nettet. Fagforbundet Moss og Våler har også medlemmer her og vi har rigget oss for en langvarig streik dersom det er nødvendig for å få gjennom våre krav. Dette kan også påvirke annet arbeid hos oss, da en streik alltid blir høyt prioritert.

Vi har stengt utleie på Signes inntil videre, dette bl a fordi smittesituasjonen er ustabil i Mosseregionen og vi nødig vil være med å medvirke til mer smitte. Dessuten er vi fra myndighetene bedt om å begrense fritidsreiser så mye som mulig, selv om de med egne hytter fremdeles får lov å bruke de. Hyttene våre på Signes brukes av flere enn en familie, derfor velger vi å holde disse stengt foreløpig i januar. vi tar ikke imot booking i denne perioden, og kommer tilbake til hva som skjer i begynnelsen av februar.

Til dere som venter på årsmøte, så har vi fått tillatelse til å utsette dette til vi får litt mer normale levvilkår i Moss. Årsberetning vil bli lagt ut på denne siden når den er klar.

Til vi høres og forhåpentligvis kan møtes igjen, ta vare på hverandre, vær forsiktig og vis solidaritet med våre streikende medlemmer!

Solidarisk hilsen fra styret i Fagforbundet Moss og Våler