MARKERING AV BARSEL- OG BARNEPLEIERDAGEN PÅ AHUS

Den offisielle barsel- og barnepleierdagen 10. oktober ble markert med utdeling av luer til alle de nyfødte på fødeavdelingene på Ahus.

13.10.2019
Sist oppdatert: 14.10.2019

Føde-avdelingene på Nordbyhagen og på Kongsvinger sykehus fikk ekstra oppmerksomhet fra Fagforbundet Ahus på barsel- og barnepleierdagen 10. oktober.   Vår flotte plasstillitsvalgte Cathrine Kristiansen på føden Nordbyhagen og hovedtillitsvalg Madeleine Berg på Kongsvinger markerte dagen med utdeling av luer til de nyfødte.

{insert_ep_object title="barnmedluekongsvinger.jpg" alt="" imageId="73078" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

Tilsammen ble det født 21 barn denne dagen på Ahus og Kongsvinger som alle fikk Fagforbundets fine lue med teksten "En barnepleier holder meg varm" påtrykt.

Og barsel- og barnepleierne fikk servert kaffe og boller.

{insert_ep_object title="barnepleierdagen1.jpg" alt="" imageId="73075" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

{insert_ep_object title="" alt="" imageId="52431" width="100" hspace="" vspace="" type="image"}