Nyttårshilsen fra Fagforbundet Ahus 2020!

Vi håper dere alle har hatt en fin julehøytid, har fått senket skuldrene litt og er klare for nye utfordringer i 2020. Og til dere som har vært på jobb jul og nytt år, takk for innsatsen.

07.01.2020
Sist oppdatert: 14.04.2021

{insert_ep_object class="" title="nyttr.jpg" alt="" vspace="" hspace="" width="350" imageId="73765" type="image"}

Fagforbundet har gjennomført aktiviteter ut fra handlingsplanen som ble vedtatt på årsmøtet i fjor.

Vi har rekruttert flere plasstillitsvalgte som har gjennomført Fase 1 opplæring, og to av våre tillitsvalgte har også gjennomført Fase 2 opplæring. Det er viktig for oss å ha godt skolerte plasstillitsvalge, så de er i stand til å bistå våre medlemmer.

I februar 2019 tok vi over Kongsvinger sykehus, og kunne da ønske våre medlemmer der velkommen til Ahus. Vi har nå en hovedtillitsvalgt i 40% frikjøp og flere plasstillitsvalgte på plass der.

Årets lønnsoppgjør fikk stor oppmerksomhet og krevde mye arbeid. Det endte i konflikt og vi forberedte oss på å ta ut medlemmer i streik. Hovedgrunnen til konflikt var at vi krevde pensjon fra første krone. Vi var godt forberedt og klare, men som dere nok vet ble streiken avblåst kvelden før vi skulle ut i streik. Det ble tvungen lønnsnemd og vi måtte vente vel og lenge på resultatet. Men som ordtaket sier; den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves - vi vant frem på alle punkter og det ble et historisk godt mellomoppgjør.

Noe som alltid blir godt mottatt er jubileum på Losby Gods for våre medlemmene med 25 år sammenhengende medlemskap i Fagforbundet og/eller 40 år i LO.

Styret i Fagforbundet Ahus er nå klare for 2020 og de utfordringer som måtte komme.

Vi jobber sammen for å sikre at Ahus er en trygg og ivaretagende arbeidsplass for våre medlemmer.

Vi ønsker deg et riktig godt 2020!

Hilsen styret i Fagforbundet Ahus

v/ Cathrine Strand Aaland

PS: Husk årsmøtet i Fagforbundet Ahus 28.01.2020 kl. 16-18 i Auditoriet frontbygget.

(Merk at det ikke er i Nye Nye Nord som først annonsert i kunngjøringen pga pågående disputas der denne dagen.)