Årsmøtet 2019

Mange hadde funnet veien til Røde Kors konferansesenter 29. januar.

31.01.2019
Sist oppdatert: 24.05.2019

Etter innledning fra byrådssekretær Ellen Rønning-Arnesen om byrådets arbeid og gjenstående utfordringer, var Ellens klare oppfordring til Fagforbundets medlemmer full mobilisering til 2019 valget.

Årsmøtet hadde livlig debatt om re-kommunalisering av sykehjem og forhold rundt anbudskontrakter. Fagforeningens engasjement og aktivisme har ført til at øker i tariffmakt i tariffområdene. Innsatsen i rekrutteringsarbeidet i fagforeningen ble besluttet doblet og fagforeningen ser nå frem mot et år med stor innsats fra fagforening, klubb og våre 300 tillitsvalgte.

Feiring av jubilanter

Årsmøte markerte jubilanter med 40- og 25 års medlemskap i LO. Leder Siri Follerås avsluttet sin takketale med diktet:

"Dikt til mine barn", av Stig Holmås.

«Jeg etterlater mine barn dette diktet
For at de skal lære å elske vindene, havet,
... ... Den søte lukten av stor kjærlighet, -
og fagforeningene.
Uten dem hadde vi ingenting.
Den sultne ser ikke det vakre.
Den trette orker ikke elske.

Jeg etterlater mine barn dette diktet
For at de skal lære å elske vindene, havet,
Den søte lukten av stor kjærlighet, - og fagforeningene»

{insert_ep_object class="" title="" alt="" vspace="" hspace="" width="250" imageId="71113" type="image"}

Bilde viser 40 års jubilantene

{insert_ep_object class="" title="" alt="" vspace="" hspace="" width="250" imageId="71109" type="image"}

Bildet viser 25- og 40 års jubilantene

Endringer i fagforeningstyret

Det har kommet inn flere som vil være med å arbeide i styret, og i seksjoner og utvalg for fagforeningen, det er oppdatert på våre nettsider med hvem som sitter i hvilke roller i fagforeningen. Les mer her: http://avd061.fagforbundet.no/kontakt/

Tillitsvalgtes år

Fagforeningen med seksjoner- og utvalg ser nå frem til å gyve løs på 2019. Mange nye i viktige roller er kommet til på dette årsmøtet. Planen er lagt for 2019 og vi skal arbeide hardt for å bygge klubber og tillitsvalgtstruktur i virksomhetene. På den måten få til et systematisk rekrutteringsarbeid som bidrar til økt tariffmakt og innflytelse for pleie- og omsorgssektoren i Oslo Kommune, sier en fornøyd Siri Follerås etter årsmøtet.

{insert_ep_object class="" title="" alt="" vspace="" hspace="" width="250" imageId="71110" type="image"}