Meld deg på sommerfestivalen!

Fagforbundet Ungs sommerfestival går av stabelen 14. til 16. juni, på Sundvolden hotell i Buskerud. Leo Ajkic, Ina Libak og Mads Hansen kommer. Kommer du?

28.02.2019
Sist oppdatert: 11.03.2019

Hvor: Sundvolden hotell (kart)
Når: 14. til 16. juni.
Hvem: Alle medlemmer av Fagforbundet, som er mellom 18 og 30 år.
Pris: Konferansen er gratis! Du kan søke din fagforening eller forbundsregion om støtte til reise.
Påmelding: Meld deg på her (innen 6. mai)

Velkommen til Fagforbundet Ungs sommerfestival 2019!

Ja, det stemmer. Sommerkonferansen har fått nytt navn, og fra nå av heter den sommerfestivalen!

Denne gangen samles vi på Sundvolden hotell, like utenfor Hønefoss i Buskerud, helga 14. til 16. juni 2019.

Og jommen har vi ei gavepakke til deg i år!

Se video: Fagforbundet Ungs sommerfestival

Store navn

Her blir det som alltid ei helg fylt av mye moro, faglig påfyll, diskusjoner, kostymefest og gode samtaler med kamerater fra eget og andre forbund, politiske partier og andre samarbeidsorganisasjoner.

Den første av årets hovedinnledere er ingen ringere enn NRK-programleder Leo Ajkic. I tillegg kommer blant andre AUF-leder Ina Libak, Norsk Folkehjelp ved blant andre tidligere generalsekretær Finn Erik Thoresen, Menneskerettighetsfondet og leder av Fagforbundets yrkesseksjon kontor og administrasjon, Trond Finstad.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="71325" description1="KOMMER: NRK-programleder Leo Ajkic, tidligere generalsekretær i Norsk Folkehjelp, Finn Erik Thoresen, og artist Mads Hansen." description2="Pressebilde\Norsk Folkehjelp\pressebilde" href="" type="imageTemplate"}

Når lørdagskvelden kommer krypende gjør vi oss klare til kostymefest, og årets kostymetema er selvfølgelig festival, så her er det bare å være kreativ! Kvelden avsluttes med konsert med Elly Ekko og Marco Chili, samt selveste one hit wonder (eller er det two hits nå?), Mads Hansen.

Velg blant tre seminarer

Når du melder deg på må du velge hvilke seminarer du vil gå på på lørdag. Du velger to av følgende parallellseminarer:

1. Valgkamp. Til høsten er det kommunestyre- og fylkestingsvalg. Hvorfor skal vi drive valgkamp?
Ved leder av Sosialistisk Ungdom, Andreas Sjalg Unndeland og AUF-leder Ina Libak.

{insert_ep_object templateName="image_half" profileId="" imageId="71324" description1="Andreas Sjalg Unndeland og Ina Libak" description2="SU/Arbeiderpartiet" align="" href="" type="imageTemplate"}

2. Fagbevegelsens historie.
Ved LOs ungdomsrådgiver og tidligere leder av NNN Ung, Bjarne Lagesen.

{insert_ep_object templateName="image_half" profileId="" imageId="71322" description1="Bjarne Lagesen" description2="Rikke Jeppsson/LO Media" align="" href="" type="imageTemplate"}

3. Profittfri velferd - Tjenester i egen regi.
Med rådgiver i For Velferdsstaten, Cathrine Amundsen.

{insert_ep_object templateName="image_half" profileId="" imageId="71323" description1="Cathrine Amundsen" description2="For Velferdsstaten" align="" href="" type="imageTemplate"}

Så hva venter du på? Bli med på sommerens vakreste eventyr!

MELD DEG PÅ HER (innen 6. mai)