Inspirasjonsforedrag" Tilbake til livet"

Simen Almås forteller sin historie etter både å ha vært i en eksplosjonsulykke som 13-åring og overlevd utøya i 2011.

13.02.2019
Sist oppdatert: 15.02.2019

Som 13- åring (i 2007) ble Simen 49% brannskadd med store deler av kroppen 3. grads forbrent, og endte opp med å måtte ligge i koma i 12 dager. Det byr naturligvis på mange store utfordringer som ungdom, både fysisk og psykisk. Det å være "anderledes" og "svak" gjør mye med eget selvbilde, selvtillit og rolle i det sosiale liv. For Simen var livet svart i 2-3 år før han kom seg videre. Raskt etter det dro han på Utøya i 2011, og kom seg også overlevende fra denne tragedien: Simen har opplevd to meget store utfordringer, hvordan har han egentlig taklet disse utfordringene?

I sitt foredrag forteller han om de verktøyene han har tatt i bruk for å snu noe negativt til noe positivt, og for å skape et positivt selvbilde.

Grunnet enkel servering er det fint om du sender påmelding til din tillitsvalgt eller opplæringsansvarlige fagforbundet.eidskog@gmail.com

Simen har videre vært med i NRK- serien"fyrtårn" som dere kan se her slik at dere får et inntrykk;