Tariffavtale på plass ved Waxing Palace!

Den første tariffavtalen i skjønnhetsbransjen er endelig et faktum. Det lønner seg å være fagorganisert.

26.04.2019
Sist oppdatert: 29.04.2019

Fagforbundet og NHO har gjort frisøroverenskomsten, med noen justeringer, gjeldende ved Waxing Palace. Som kjent har våre medlemmer, Vanessa Carvalho, Vilborg Austfjörð Gunnarsdóttir og Ida Haddock Kristoffersen, kjempet side om side med Fagforbundet for å sikre de ansatte tariffavtale. Tariffavtalen har endelig blitt signert.

– Fagforeninga ser på dette som en liten, men viktig seier, sier Stine Westrum som er leder av Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd i Oslo.

Historisk

Bransjen har foreløpig lav organisasjonsgrad, noe vi håper vil endre seg på sikt. Å regulere bransjen, vil gi mer anstendige lønns- og arbeidsvilkår for de ansatte.

– Avtalen innebærer at vi er på vei mot å regulere et tarifftomt området og det er et skritt i riktig retning. Det er historisk at dette området blir regulert, avslutter Westrum.

Foto: Fagbladet/Øystein Windstad.