Mellomoppgjøret 2019: Krever 13 800 kr mer for alle

Kommuneansattes Hovedsammenslutning (KAH) overleverte i dag sitt andre krav til Oslo kommune i årets mellomoppgjør.

29.04.2019
Sist oppdatert: 29.04.2019

KAH, som er den forhandlingssammenslutningen i Oslo kommune Fagforbundet er en del av, har spesifisert sitt krav.

KAH krever en lønnsutvikling som sikrer en solidarisk profil og ivareta lavlønn og likelønn. Det gjøres ved at det foretas en fordeling med kronetillegg på lønnstabell. Det kreves kr 13 800 på lønnstabell med virkning fra 01.05.2019.

- Dette er ikke et ukjent krav fra Fagforbundet og KAH, men vi håper i det minste at lønnsoppgjøret blir et oppgjør hvor lønn plassers på lønnstabell. Vi vet det kan bli vanskelig når andre parter ønsker at alt skal til lokale lønnsforhandlinger. Men vi tror det er mulig å få til vårt krav, sier Roger Dehlin som er leder av Fagforbundet Oslo.

Partene i Oslo kommune har gitt seg selv frist til midnatt natt til 1. mai til å sluttføre forhandlingene.