Gratulerer med 125 årsdagen

Fagforbundet Oslo gratulerer Oslo Sporveiers Arbeiderforening med dagen. Tusen takk for at dere har tatt kampen i 125 år.

27.08.2019
Sist oppdatert: 28.08.2019

Oslo Sporveiers Arbeiderforening (OSA) har røtter helt tilbake til 1889. Fagforeningen var opprinnelig tilknyttet Norsk Kommuneforbund, men har siden 2003 vært en del av Fagforbundet. Å bli 125 år er ingen liten milepæl. Det ble feiret i solen på Kjeholmen for noen dager tilbake.

Rune Aasen har vært leder av fagforeningen i 14 år og forteller at feiringen gik knirkefritt.

Hvordan gikk feiringen av 125 års dagen?

- Jeg er veldig godt fornøyd med 125 års markeringen og utgivelse av OSAs siste 25 år historie. Mange flotte taler, god stemning og gode samtaler, sier leder av fagforeninga Rune Aasen.

Hva er du mest stolt av?

- Jeg er stolt av at fagforeninga holder sammen og at vi bidro til at Sporveien ikke havnet samme gjørma som jernbane. Tusen takk til alle medlemmene som gir oss tillitsvalgte styrke til å stå i kampene som har vært og som vil komme, sier Aasen videre.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="72796" description1="Mange medlemmer hadde tatt turen til Kjeholmen" description2="" href="" type="imageTemplate"}

OSA er en fagforening for ansatte i Sporveien Oslo AS. OSA organiserer medlemmer innen de fleste yrkesgrupper i Sporveien. Disse er førere på trikk, T-bane og buss. Videre organiserer OSA også salgs- og servicemedarbeidere, verksteds- og anleggsarbeidere, ansatte i administrasjon, kundekonsulenter og sentralbordbetjening. OSA er den største fagforeninga innenfor kollektivtrafikken i Oslo.

Vi gratulerer alle masse med dagen.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="72797" description1="Flotte tillitsvalgte i fagforeninga" description2="" href="" type="imageTemplate"}