Riktig av byrådspartiene å søke støtte hos Rødt

Fagforbundet Oslo mener at Oslo Venstre har en arbeidslivspolitikk som ikke gagner våre medlemmer, det har Rødt Oslo.

06.11.2019
Sist oppdatert: 07.11.2019

Før 2015 var Venstre en garantist for høyrepolitikk i Oslo. Høyre var i førersete og Venstre var passasjer. Det var perioder med forbud mot kommunale barnehager, hele og faste stillinger var ikke fokus og storstilt konkurranseutsetting var tingen. Det var et byråd som ikke tok kampen om et seriøst arbeidsliv på alvor. Derfor er det helt riktig av byrådspartiene å ikke søke støtte hos Venstre.

Fagforbundet Oslo oppfordret våre medlemmer til å stemme på Ap, SV eller Rødt i kommunevalget. Vi mener at dagens rødgrønne byråd med støtte fra Rødt er det rette for alle som bor og jobber i Oslo. Da blir det flere hele og faste stillinger, fellesskapets midler brukes på velferdstjenester ikke velferdsprofitører og kampen mot sosial dumping fortsetter. Velgerne var enige med oss. Byrådsplattformen ble lagt frem forrige uke og vi mener at en samarbeidsavtale med Rødt vil sikre en stabil og forutsigbar styring av Oslo kommune, som vil være til det beste for innbyggere og ansatte.

For Fagforbundet Oslo er hele og faste stillinger, nei til privatisering og kampen mot sosial dumping det aller viktigste. Venstre har ikke levert på noen av disse politiske sakene. Det har det rødgrønne byrådet og Rødt. For oss er det enkelt hvem som bør styre og samarbeide i Oslo.

Roger Dehlin

Leder av Fagforbundet Oslo