Noen av våre seire i 2019

Fagforbundet Oslo tok kampen og vant mange viktige saker for våre medlemmer. Det lønner seg definitivt å være organisert!

02.01.2020
Sist oppdatert: 02.01.2020

Pensjon fra første krone

Våre medlemmer vant. Det blir pensjon fra første krone i Oslo kommune fra 2021. Det blir også pensjon fra første krone i sykehusene. Takk til våre medlemmer som tok kampen!

• Les hele saken her.

Kommersielle skal ut av barnevernet

I løpet av denne bystyreperioden skal kommersielle aktører ut av barnevernet i Oslo kommune.

– Velferdstjenestene skal være fri for profitt. Det gjelder sykehjem, barnehager, renovasjon, renhold og ikke minst barnevernet, sier 1. nestleder i Fagforbundet Oslo Vidar Evje.

• Les hele saken her.

Fikk fast eller utvidet stilling

Mange av våre medlemmer fikk fast eller utvidet stilling mye på grunn av våre tillitsvalgte som tok kampen. Den viktigste ressursen til medlemmene er den lokale tillitsvalgte. Les noen av sakene.

Mellomoppgjøret 2019

Mellomoppgjøret er over, og resultatet innebærer et godt resultat for våre medlemmer. Alle våre medlemmer fikk et kronetillegg på minimum 12 000 kroner.

• Les hele saken her.

Historisk tariffavtale

Den første tariffavtalen i skjønnhetsbransjen ble endelig et faktum. Det lønner seg å være fagorganisert.

Fikk 80 000 kroner i erstatning

Dette er historien om helsefagarbeideren som ikke fikk jobb fordi hun var for mørk i huden og som fikk 80.000 kr i erstatning etter at Fagforbundet Oslo kom på banen.

4196 nye medlemmer

I 2019 fikk Fagforbundet Oslo 4196 nye medlemmer. Tusen takk til våre tillitsvalgte som verver medlem etter medlem. Sammen står vi alltid sterkere. I løpet av året rundet vi 40 000 medlemmer. Nå ser vi mot medlem nummer 50 000.

Les mer om hvordan vi verver her.

Valgseier

Fagforbundet Oslo oppfordret våre medlemmer til å stemme på Ap, SV eller Rødt. Det ble gjenvalg for det rødgrønne byrådet og flere brukte stemmeretten enn ved valget i 2015. Det betydde flere seiere for våre medlemmer i byrådsplattformen.

• Les om våre seire her.