Fagforbundets svar på ny sykehusstruktur i Innlandet

Det er nå vedtatt en ny høringsrunde i forhold til ny sykehus struktur i Innlandet. Siden sykehus betyr mye for hele Innlandet som innbygger, bruker eller ansatt er det viktig for oss at alle medlemmene i Fagforbundet Innlandet får mulighet til å uttale seg gjennom sin Organisasjon.

17.02.2021
Sist oppdatert: 17.02.2021

Sykehus struktur blir derfor tema på representantskapet vi avholder 24 mars. Det vil i forkant av representantskapet bli satt ned en redaksjonskomite som skal bestå av tillitsvalgte fra alle deler av regionen. Høringssvaret som da Fagforbundet Innlandet vedtar i representantskapet blir da Fagforbundets felles svar til ny sykehusstruktur.

Fagforeningen får frist frem til 1 mars til å svare på de 4 spørsmålene i høringen:

1. Hva er utfordringene med dagens sykehusstruktur sett fra Fagforbundets perspektiv?
  2. Hva er Fagforbundets primære og sekundære forslag til fremtidig, helhetlig sykehusstruktur i Innlandet?
  3. Hvordan vurderer Fagforbundet det anbefalte helhetlige løsningsalternativet innenfor det vedtatte målbildet, slik det er beskrevet i prosjektrapporten (kapittel 8.3.8)?
  4. Hvilke justeringer av virksomhet, funksjoner og/eller lokalisering kan eventuelt bidra til å gjøre den anbefalte løsningen bedre?

Det er viktig at Fagforeningen kun svarer ut disse spørsmålene.

Innspill sendes til Fr.innlandet@fagforbundet.no innen 1 Mars.

Les mer om høringssaken her.