VERV EN - FÅ TO

Nå blir det enklere å sikre seg de aller flotteste vervepremiene! I Fagforbundsuka 23. - 29. november får du doble vervepoeng ved verving av yrkesaktive medlemmer som er vervet denne uka.

19.11.2020
Sist oppdatert: 19.11.2020

Ti gode grunner til å bli medlem i Fagforbundet

Den dagen du bestemmer deg for å fagorganisere deg tar du en viktig og riktig beslutning. Når vi står mange sammen, får vi større gjennomslag for rettferdig lønn, trygg jobb og anstendige arbeidsforhold.

1. Fagforbundets hovedoppgave er å sikre deg gode og trygge lønns- og arbeidsvilkår. Vi passer på at arbeidslivets spilleregler blir fulgt.

2. Som medlem får du profesjonell hjelp ved usaklig oppsigelse, yrkesskade eller brudd på tariffavtalen.

3. Fagforbundet har omlag 395 000 medlemmer, 17 000 tillitsvalgte og mange flinke folk som hjelper deg når du trenger det.

4. Vi har mange gode yrkesfaglige tilbud til medlemmene.

5. Yrkesaktive medlemmer kan søke om stipend til utdanning og kurs.

6. De tillitsvalgte på arbeidsplassen hjelper deg hvis det oppstår uenighet med arbeidsgiver. Du får rådgiving, veiledning og hjelp ved konflikter.

7. Fagforbundet jobber politisk fordi du som arbeidstaker har det best når styrende politikere jobber med oss, og ikke mot oss. Faglig-politisk arbeid og samarbeid gir oss styrke og gjennomslagskraft. Du blir ikke medlem av noe parti når du melder deg inn hos oss. Ditt partivalg er ditt eget!

8. Vi kjemper for å få gjennomslag for vår politikk overfor de politiske partiene. Fagforbundet vil ha et mer rettferdig samfunn, med mer fellesskap, mer samhold og et trygt og inkluderende arbeidsliv.

9. Som medlem i Fagforbundet får du tilsendt Fagbladet i posten ti ganger i året.

10. Som medlem i Fagforbundet får du Norges beste innboforsikring, samt andre forsikringer og tilbud gjennom LOfavør.