Fagforbundet arrangerer 4. - 5. mars en konferanse om sykehus

Pasientbehandling, kvalitet og kvantitet er stikkord for konferansen. Det er satt fokus på sentrale deler av driften ved sykehusene og rett person på rett plass.

04.03.2014 av Gry Bjørnstad
Sist oppdatert: 05.03.2014

Pasientbehandling, kvalitet og kvantitet var stikkord for konferansen. Det ble satt fokus på sentrale deler av driften ved sykehusene. Ikke minst tar man opp rett person på rett plass. Det blir viktigere og viktigere å utnytte ressursene fornuftig. Pasientene skal stå i fokus, organiseringen skal legge til rette for en rask behandling. Opplysningene skal følge pasienten og være tilgjengelig der pasienten til enhver tide befinner seg på sykehuset eller andre steder i helsevesenet. Kvalitet og kompetanse vil stå sentralt både for arbeidsgiver og arbeidstager. Fagforbundet vil jobbe med dette og samarbeide med Spekter slik at vi får gjennomslag for synspunktene til Fagforbundet.

Statssekretær Lisbet Norman holdt innlegg om pasientsikkerhet. Et slikt arbeid som hun viser til må inkludere rett kompetanse og gode kompetanseplaner. Fagforbundet jobber for å få kompetanseplaner hos alle arbeidsgivere og på alle nivå i organisasjonen.