Besøk fra Irsk fagbevegelse

Fagforbundet fikk 2. - 3. oktober besøk fra Irland

05.10.2017 av Ingri Bjørnevik
Sist oppdatert: 05.10.2017

Fagforbundet fikk besøk fra vår søsterorganisasjon i Irland, Impackt.  De som besøkte oss fra Impact var Olajide Ogidan og Lisa Connell.

De kommer fra oppvekstsektoren og var interessert i å høre om hvordan Fagforbundet organiserte vårt arbeid innenfor sektoren.

Tirsdag 4. oktober var de på besøk ved Tøyen skole/AKS. Den lokale tillitsvalgt Elling Borgersrud gav oss en god orientering om "Tøyenløftet". Besøket avsluttet med en omvisning i skolen.

Dagen avsluttet ved den kommunale barnehagen, Støperiet. Vi fikk en informasjon om barnehagens organisering som basebarnehage og kulturbarnehage. Også her avslutet besøket med en omvisning i selve barnehagen. Våre irske venner ble overasket over hvor mange menn som jobber i de norske barnehagene. I Støperiet barnehage hadde ca 30% menn.

Den norsk og irske oppvekstsektoren er ulik, men vi hadde mye å lære av hverandre på fagområdet.