Slik kommer din fagforening på nett

Illustrasjon: Trude Tjensvold

Så langt har over 200 fagforeninger fått sine egne nettsider på www.fagforbundet.no – hvorfor er ikke din forening på nett? Fagforbundets tilbud krever ikke teknisk kompetanse.

04.02.2010 av Jan Tore Skjelbek
Sist oppdatert: 01.03.2010

Alle fagforeninger har mulighet til å få egne nettsider under Fagforbundets hjemmesider. Så langt har mer enn 200 fagforeninger tatt imot tilbudet – se for eksempel Fagforbundet Sandnes.

Alle som brenner for Fagforbundets saker kan legge ut artikler på fagforeningas nettside. Fagforeninga må bestemme seg for hvem som skal ha ansvaret, men den ansvarlige trenger likevel ikke være den som gjør den praktiske jobben.

Opplæring

Det er ikke vanskelig å starte opp på egen hånd. En bruksanvisning hjelper deg fram. Vi setter også opp kurs i hvert fylke som hjelper deg å bli flink til å informere på nett.

Dette er gratistilbudet til fagforeningene:

* Fri adresse (domene) under fagforbundet.no – for eksempel http://sandnes.fagforbundet.no

* Svært lett håndterlig publiseringsprogram. Alle klarer dette

* Mulighet til selv å definere innhold på nettsidene

* Design som viser at foreninga er en del av Fagforbundet samtidig som nettstedet fremstår som unikt for den enkelte forening

* Tilbudet gjelder alle fagforeningene – også de som har nettsider utenfor fagforbundet.no i dag

Slik kommer du i gang

Logg inn på tillitsvalgtnettet og følg lenke til veiviser i den øverste nyheten. Dette tar kun noen minutter. Kort tid etter etablerer Fagforbundets informasjonsavdeling fagforeningas nettsted for deg.