Appen for tillitsvalgte

Illustrasjon: Trude Tjensvold

Hvis du får vanskelige spørsmål på arbeidsplassbesøk, eller vil gjennomføre et kaffekurs: husk at Fagforbundet har laget en app som er kjekk å ha for deg som skal ut og møte medlemmer.

04.06.2015 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 27.11.2019

Vi har prøvd å finne innhold som kan hjelpe deg spesielt når du er på arbeidsplassbesøk. Det er med andre ord ikke en app som inneholder alt du kan ha bruk for som tillitsvalgt. App'en inneholder følgende:

• Din tariffavtale (med mulighet for å søke opp alle avtaler)
  • Elektronisk verveskjema
  • Spørsmål og svar (med søkefunksjon)
  • Oversikt over medlemsfordeler
  • Diverse lover; per i dag arbeidsmiljøloven og ferieloven
  • Fagforbundets vedtekter og prinsipp- og handlingsprogram.
  • Andre viktige dokumenter blant annet tipshefte for verving og fagforbundsukene.
  • Søk i yrkessidene

Hvem har tilgang?

App'en er en såkalt webapp. Det betyr at den ikke ligger i Apples AppStore eller GooglePlay, men innenfor Fagforbundets medlemsportal. Alle som skal laste ned app'en må derfor være tillitsvalgte og registrert som bruker i på dine sider/medlemsportalen.

Hvordan får du tak i app'en?

1. Hvis du ikke allerede er registrert som bruker på medlemsportalen må du  registrere deg.
  2. Åpne nettleseren på smarttelefonen din
  3. Skriv inn adressen  medlem.fagforbundet.no/app
  4. Nå får du beskjed om å logge deg inn - bruk brukernavnet og passordet til medlemsportalen
  5. Når du kommer inn på app'en vil du få beskjed om å lagre et ikon på hjemskjermen din - hvis du ikke får denne beskjeden automatisk må du manuelt lagre siden på hjemskjermen din - se brukerveiledningen for din telefon.
  6. Neste gang du skal inn på medlemsportalen trykker du på ikonet. Hvis det er lenge siden du har vært inne på appen kan det hende du blir bedt om å logge deg inn igjen.