Nå kan du laste ned Fagforbundet-bakgrunner til digitale møter

Torill brit og Hans Louis slapper av

Bortsett fra våre medlemmer som er ute på jobb for å holde hjulene i gang, må mange fortsatt sitte på hjemmekontor for å gjøre det samme. Også din virksomhet som tillitsvalgt foregår i større grad på digitale plattformer. Ønsker du å vise fram at du representerer Fagforbundet, kan du nå velge og laste ned forskjellige bakgrunner til ditt digitale møte fra våre nettsider.

17.03.2021 av Birgit Dannenberg
Sist oppdatert: 18.03.2021

Vi forstår at man ønsker å skru på blått hav og palmer eller at man drømmer seg bort til andre uvirkelige omgivelser når man dag etter dag sitter i sin egen stue som plutselig også er blitt arbeidsplassen din. Men vi verdsetter det jordnære behovet for å markere medlemskapet i Fagforbundet.

Særlig når dere blir bedt om å delta i et møte, en debatt eller et arrangement utenfor egen organisasjon, setter vi stor pris på at en møtebakgrunn fra Fagforbundet kan understreke hvem dere representerer og snakker på vegne av.

Mange vil ha Fagforbundet i ryggen

Hvem hadde trodd at pandemi-tilværelsen skulle vare så lenge da Norge stengte ned for første gang i fjor? Det er en enkel glede i tunge tider å vise tilhørighet når man sitter i et digitalt møte. Vi håper det gir styrke å ha Fagforbundet i ryggen.

Vi har nemlig fått mange forespørsler om Fagforbundet-bakgrunner som kan brukes på Teams. Særlig under streikene tidligere i år var de etterlyst og ble sendt ut på forespørsel til mange tillitsvalgte landet over. Og den digitale hverdagen fortsetter på ubestemt tid, også i din virksomhet som tillitsvalgt.

skjermdump

På profil-sida vår finner du ulike Fagforbundet-bakgrunner til Teams

Slik legger du til en bakgrunn i Teams:

Når møtet er i gang vil du øverst til høyre på skjermen din se tre prikker (...). Klikker du på dem, vil du se et valg som heter "vis bakgrunnseffekter". Klikker du på dette valget, blir neste å laste opp ditt eget bakgrunnsbilde. Det legger seg da nederst i oversikten over bilder som allerede ligger inne. Vil du bruke Fagforbundet-bakgrunnen du har valgt og lastet ned fra din egen maskin, så klikker du på den og "bruk bakgrunn", så vil det umiddelbart dukke opp bak deg på skjermen.

Lykke til og takk for at du deler din stolthet over å være en del av Fagforbundet!