Fagforbundet Frisørenes Fagforening skal ikke fly med WizzAir!

Anette Trettebergstuen, Ap, Hedmark

Anette Trettebergstuen, Ap, Hedmark (Foto: Arbeiderpartiet)

17.11.2020 av Vivian Jacobsen
Sist oppdatert: 17.11.2020

Fagforbundet Frisørenes Fagforening vil ikke støtte et flyselskap som undergraver fagforeninger og ansattes rett til å organisere seg. Et organisert arbeidsliv er etter vår mening en forutsetning for ordna forhold, og noe vi må kunne forvente at aktører forholder seg til dersom de skal operere i Norge.

En sånn fagforeningsknusing og undertrykking av ansatte som WizzAir driver med må aldri godtas av noen fagforening! Vi vedtok derfor på sist styremøte at vi ikke skal bruke WizzAir.

Frem til en eventuell endring av policy hos WizzAir, hvor de aksepterer at ansatte fritt får organisere seg, og tariffavtaler er på plass skal derfor ingen styremedlemmer, tillitsvalgte og medlemmer av vår fagforening benytte seg av reiser med WizzAir dersom dette er reiser som dekkes av fagforeninga.

I tillegg kommer vi med en sterk oppfordring til alle våre medlemmer om å ikke benytte seg av WizzAir også når det gjelder private reiser.

#sammenervisterke