Kan jeg få hjelp hvis koronakrisen gir meg økonomiske problemer?

31.03.2020
Sist oppdatert: 31.03.2020

Korona-krisen kan skape utfordringer i privatøkonomien. Dersom du er usikker på hvordan du skal håndtere økonomien din som følge av korona-krisen, anbefaler vi deg å kontakte banken din.

Gjennom LOfavør gjør bankene i Sparebank1-gruppen nå flere tiltak som skal bidra til å trygge privatøkonomien, men det forutsetter at du er kunde.

Nye LOfavør-priser på boliglån

LOfavør har avtale med SpareBank 1 Østlandet og SpareBank 1 SMN, som tilbyr sine beste renter til deg som er medlem av et LO-forbund. På bakgrunn av korona-krisen setter bankene ned boliglånsrentene. Les mer her:

Avdragsfrihet på lån

SpareBank 1-bankene sier de er innstilt på å gjøre det enklere å få avdragsfrihet på lån, for de som nå er i en krevende situasjon som følge av korona-krisen. Medlemmene som har behov for dette, må ta kontakt med sin bank.

Forskudd på dagpenger

Koronasituasjonen har ført til økt ventetid på behandling av søknader og utbetalinger av dagpenger fra NAV. For å hjelpe deg som er rammet av permittering i en vanskelig tid, tilbyr nå flere SpareBank 1-banker forskuttering av dagpenger for medlemmer som er hardt rammet av krisen. Lånet er et forskudd på dagpenger fra NAV og skal tilbakebetales når du mottar dagpenger. Du må være kunde og ha lønnsinngang i banken fra før for å få lånet.

Du kan få låne inntil 25 000 kroner, litt avhengig av hvilken SpareBank 1-bank du er kunde i.

Du kan lese mer om de tiltakene som er satt i gang for å gi deg økonomisk trygghet i en vanskelig tid her: https://www.lofavor.no/okonomiske-bekymringer