Slik kan du få rabatt på reiseforsikringen

(Foto: Ibrahim Rifath, Unsplash)

Mer enn 26 000 Fagforbundet-medlemmer har sammen spart tusenvis av kroner ved å kjøpe eller bytte til ny reiseforsikring. Med noen tastetrykk kan du spare hundrelapper og få en av markedets beste reiseforsikringer.

04.11.2019 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 19.11.2019

Det er veldig enkelt å få ny og rimeligere pris: Trykk her og velg mellom å kjøpe eller oppgradere reiseforsikringen. Har du LOfavør reiseforsikring eller individuell reiseforsikring i Sparebank 1 er forsikringen den samme, bare rimeligere.

Ligger godt under markedspris

Den nye helårs reiseforsikringen som Fagforbundet har forhandlet frem for sine medlemmer dekker hele familien uansett om dere reiser sammen eller hver for dere. Den har svært god dekning for reiser med varighet i inntil 70 dager, og inneholder blant annet en god egenandelsforsikring på leiebil slik at du trygt kan takke nei til alle «supertilbud» ved utleieskranken.

Reiseforsikringen koster 1100,- kroner i året. For de over 67 år er prisen 1353,- kroner, grunnet høyere risiko knyttet til eldre på reise. Prisen ligger rundt 50 prosent under markedspris, og har svært god dekning for reiser med varighet i inntil 70 dager.

– Dette er billig, og jeg er stolt over at vi har klart å forhandle frem bedre priser uten å svekke vilkårene. Jeg anbefaler medlemmer med gode avtaler hos andre forsikringsselskaper til å sammenligne vilkårene, sier Svend Morten Voldsrud i Fagforbundets arbeidsutvalg.

Derfor bør du ha reiseforsikring

Én av fem nordmenn drar på ferie uten reiseforsikring - dette er noe som kan koste deg dyrt. Mange reiser med en «det skjer ikke meg»-holdning, men statistikk viser at omtrent én av ti nordmenn opplever reiseskader.

– Uten en reiseforsikring kan den hyggelige ferieturen ende med økonomisk ruin. Må du betale for sykehusopphold, behandling og transport fra egen lomme, kan regningen ende opp på flere hundre tusen kroner, forteller Voldsrud.

Dette inngår i forsikringen

• Enkeltreiser med varighet inntil 70 dager
  • Den omfatter deg som medlem, din ektefelle/samboer, og barn inntil 20 år, uavhengig om dere reiser samlet eller hver for dere
  • Tyveri av, og skade på bagasje
  • Forsinket eller forsvunnet bagasje
  • Reisesyke og hjemtransport
  • Reiseulykke
  • Reiseansvar
  • Avbestillingsforsikring ved akutt sykdom (Det er en forutsetning at forsikringen er kjøpt før eller samtidig med første innbetaling for reisen/leieforholdet)
  • Egenandel på leiebil som følge av skade på leiebil på ferie-, fritidsreise, eller jobbreise, erstattes med inntil kr 12.000 per skadetilfelle maksimalt 30 000 kroner per skadeår. Skriftlig avtale og krav fra utleiefirma må fremlegges (det som ikke erstattes er skade på helårsleid bil, leasingbil og bil leid via bilpool).

NB! Skader på mobiltelefon, datamaskin, lese- og nettbrett er ikke dekket av reiseforsikringen.

Du kan lese mer om vilkårene her

Fakta om Fagforbundets reiseforsikring

• Gjelder fra du går hjemmefra, det er ikke noe krav til overnatting eller flyreise
  • Gjelder for reiser inntil 70 dager og kan utvides