Pause i oppgjøret for ideelle - helse, utdanning og kultur

Illustrasjonsbilde fra tariffoppgjøret 2016 med Virke (HUK området)

Illustrasjonsbilde fra tariffoppgjøret 2016 med Virke (HUK området) (Foto: Fagforbundet)

Det er pause i lønnsoppgjøret for de ideelle organisasjonene innen helse, utdanning og kultur. (Virke HUK-området)

25.08.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 26.08.2016

– Partene hadde behov for mer tid og valgte å ta pause i forhandlingene, forteller forhandlingsleder Raymond Turøy fra Fagforbundet.

Arbeidsgiverorganisasjonen Virke organiserer bedrifter og organisasjoner innen ideell virksomhet, handel og service. Dette lønnsoppgjøret gjelder ansatte innenfor helse, utdanning og kultur (HUK-området). HUK-forhandlingene omfatter syv landsoverenskomster (se liste nederst i saken) innen områdene helse, utdanning og kultur. Fagforbundet har i overkant av 3500 medlemmer innenfor disse avtaleområdene.

De syv landsoverenskomstene det forhandles om er: