Spent stemning mellom kollegaene

Tore Jan Jacobsen går fortsatt sin faste rute oppe på Majorstulokket.

Tore Jan Jacobsen går fortsatt sin faste rute oppe på Majorstulokket. (Foto: Alf Ragnar Olsen)

Tore Jan Jakobsen jobber i Posten Oslo, er tillitsvalgt og går sin vanlige rute på Majorstua i Oslo. Han forteller om en annerledes arbeidshverdag under koronakrisa. – Vi har mistet mye av det sosiale på arbeidsplassen. Vi ansatte kommer på jobb til forskjellige tidspunkt, så vi ikke er for nær hverandre.

03.04.2020 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 07.04.2020

Jakobsen forteller om en spent stemning på jobb. Man får ikke så mye kontakt med sine arbeidskolleger når man ikke møtes i løpet av dagen.

- Alle kolleger man tidligere har hatt en jovial og grei stemning med, sies det nå knapt hei til lenger. Det blir sånn siden vi må holde avstand og ikke møtes lenger, forteller Jakobsen.

Folk har forstått at jobben han gjør er viktig

– Alle nikker og sier hei når jeg går rundt med posten. Barna er ute med foreldrene sine og har friminutt, da blir det ofte at jeg sentrer en ball eller to tilbake.

Jakobsen merker tydelig at folk har fått et nytt syn på jobben som gjøres for at posten skal komme fram. Han synes det er godt å se at folk har forstått at det er en viktig jobb.

– Mange flere hilser. Men hundene får ikke komme bort og snuse på meg som tidligere. Arbeidsdagen blir stykket opp fordi man må vente til folk har gått forbi, men alle er veldig vennlige.