Dennis Grepperud er årets byggdrifter

Dennis Grepperud sammen med Stein Guldbrandsen.

Dennis Grepperud sammen med Stein Guldbrandsen. (Foto: Fagforbundet)

Dennis Grepperud er årets byggdrifter. Han jobber i Fet kommune, en kommune som nå er på vei til å bli nye Lillestrøm kommune.

23.09.2019 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 26.09.2019

Grepperud er hovedtillitsmann for oss byggdriftere i kommunen. Han har arbeidet mye for å få flere lærlinger inn i kommunen. Han er også er veldig opptatt av at alle må gå byggdrifter-skolen. Han har tatt fagbrev og jobbet på samme skole i 16 år. For tiden videreutdanner han seg i FDV. Han har ansvar for svømmebasseng.

Fagbrev viktig

Det var leder for Yrkesseksjon samferdsel og teknisk i Fagforbundet, Stein Guldbrandsen, om hvordan Fagforbundet hadde jobbet for å få på plass fagbrevet for byggdriftere, viktigheten av at man jobber for at flere skal ta det, og at kommunene skal ta inn lærlinger. I forbindelse med kommunesammenslåingen har Grepperud vært aktiv opp mot ledelsen for at nye Lillestrøm kommune skal tilby byggdriftere og renholdsoperatører å ta fagbrevet. Den dagen representanter for Fagforbundet var i Fet og delte ut prisen hadde Grepperud mottatt sin første lærling. Han har også begynt på videreutdanning innen eget fag.

Les også: Dennis Grepperud er årets byggdrifter 2019