Årets Kommunalkonferanse er gratis og på nett

Klare for direktesending: Å direktesende en hel konferanse krever mye jobb og grundig forarbeid. LO Kommune har flere dyktige samarbeidspartnere med på laget for å sikre at alt fungerer som det skal når sendingen braker løs 4. november. Fra venstre: Teknisk ansvarlig for konferansen, Alexander Ziegler i Cue AS, daglig leder for Riksscenen, Tone Sørensen, teknisk leder på Riksscenen, Magnus Smaadahl, administrativ leder i LO Kommune, Astrid Lund og rådgiver i LO Kommune, Eirik Aarek. (Foto: Mari Natvig Sandene, LO Kommune)

LO Kommune inviterer alle medlemmer, tillitsvalgte og ansatte i forbundene til en nyskapende og engasjerende digital opplevelse -live fra Riksscenen i Oslo onsdag 4. november! Meld deg på nå til et av årets digitale høydepunkter!

15.10.2020 av Mari Natvig Sandene
Sist oppdatert: 05.11.2020

Fysiker og programleder Selda Ekiz og journalist og forfatter Erik Aasheim leder årets digitale konferanse. Jonas Gahr Støre, Audun Lysbakken, Trygve Slagsvold Vedum, Bjørnar Moxnes og Une Bastholm er klare for debatt om klima, sikkerhet og beredskap. Kommunal- og moderniseringsminister Nikolai Astrup kommer også - sammen med en rekke andre spennende politikere, samfunnsdebattanter, kunstnere og artister.

Tillit til fellesskapet

Årets konferanse har fått tittelen "Tillit til fellesskapet i et nytt tiår». I år ønsker konferansen å se fremover. Et kjennetegn ved Norge er fellesskap. Fellesskap bygger på tillit til hverandre og til samfunnet. Den norske modellen er bygd på nettopp dette. Gjennom koronakrisen har vi sett hvor avhengige vi er av tillit til hverandre og resten av samfunnet. Samtidig står vi overfor store klimautfordringer. Da spiller sikkerhet og beredskap en viktig rolle. Hvor god er egentlig beredskapen i Norge? Har vi det som skal til for å løse morgendagens utfordringer? Vil tillit til fellesskapet fortsatt være et kjennetegn ved det norske samfunnet i åra framover? Alt dette og litt til søker vi svar på under årets Kommunal!

Selda Ekiz og Erik Aasheim leder årets Kommunalkonferanse

Nadia Frantsen / Knut Bry

Erik Aasheim har mer enn 30 års bakgrunn som journalist, Paris-korrespondent, forfatter, møteleder og grønn ministerrådgiver. Selda Ekiz er fysiker og programleder. Hun er kjent for å ha ledet blant annet Newton, Barn Ingen Adgang, Påskemorgen, Klassequizen, Anno og Alle mot 1. Denne høsten er hun aktuell som skuespiller i NRK-serien «Norsk-ish».

Påmelding og deltakelse

• Påmelding er gratis
  • Påmeldingsfrist: Tirsdag 3. november.
  • Konferansen passordbeskyttes. Det er derfor viktig å melde seg på før påmeldingsfristen for å få tilgang. Passord sendes alle påmeldte deltakere i god tid før konferansestart.
  • Konferansen direktesendes på www.kommunal.no onsdag 4. november fra kl. 10.00 - 15.10. Du kan se konferansen via PC, nettbrett eller mobil. Du kan selv velge hvor mye du vil se av konferansen – alt eller noe.
  • Sendingen vil ligge ute på www.kommunal.no til og med søndag 8. november, slik at de som ikke har mulighet til å se direktesendingen, kan gå inn i ettertid.

Meld deg på her