Ny medlemsfordel til høsten: Advokatforsikring

Snart kan Fagforbundets medlemmer få juridisk hjelp også i privatlivet.

Snart kan Fagforbundets medlemmer få juridisk hjelp også i privatlivet. (Foto: Andrey Popov)

Fagforbundet er i ferd med å inngå en kollektiv avtale for å få inn LOfavør Advokatforsikring blant medlemsfordelene. Medlemmer kan få hjelp av advokater på viktige områder i privatlivet - til en svært gunstig månedspris.

03.03.2021 av Ingvild Hunsrød
Sist oppdatert: 13.01.2022

Det skal ikke være opp til økonomien din om du har råd til advokathjelp når du står i en konflikt. Den nye advokatforsikringen vil ligge på 79 kroner i måneden for medlemmer som velger å tilslutte seg den.

Populær forsikring

Fagforbundet Post og finans har allerede LOfavør Advokatforsikring, og de aller fleste medlemmene som har brukt ordningen er positive. 96% av medlemmer som hadde en sak i 2020 vil anbefale ordningen til noen de kjenner.

Flesteparten av sakene i 2020 for medlemmer i Post og finans var innenfor familierett, fast eiendom, arverett og kjøpsrett.

Tilgang til juridiske kontrakter og dokumenter

Medlemmer får tilgang til en kundeportal, hvor de selv kan lage dokumenter:

• Testamente
  • Gjeldsbrev
  • Gavebrev
  • Samboerkontrakt
  • Husleiekontrakt
  • Kjøpsavtale

Ubegrenset juridisk rådgivning

Inkludert i forsikringen er juridisk bistand på viktige områder i privatlivet, som for eksempel:

• Arv
  • Familie og barn
  • Kjøp
  • Krenkende nettpubliseringer
  • Forsikringssaker
  • Førerkortbeslag

Saksomkostninger i rettsaker

Forsikringen dekker egne og eventuelt motpartens utgifter opp til 3.000.000,- hvis du skulle tape saken.

Innføringen i Fagforbundet

Det er satt ned en prosjektgruppe som jobber med lanseringen i Fagforbundet, og forventet lansering er i oktober 2021. Det vil komme mer informasjon frem til lanseringsdato.