Utdelingen av prisen for Årets renholder 2020 er utsatt

Foto: Fagforbundet, High and Low Studios

Koronaviruset påvirker mye, også virksomheten i Fagforbundet. På grunn av smittesituasjonen i Oslo og omegn og Fagforbundets reiserestriksjoner, er det besluttet at utdelingen av den nasjonale prisen for Årets renholder 2020 utsettes. For første gang skjer den altså ikke på Renholdernes dag, første mandag i desember.

04.12.2020 av Olav Strømmen
Sist oppdatert: 04.12.2020

For Fagforbundet er det viktig at vinneren blir gjort ordentlig stas på. Derfor var det ikke et alternativ å gjøre utdelingen digital når styreleder i Yrkesseksjon samferdsel og teknisk og ansatte i Oslo ikke hadde mulighet til å reise. Dessuten ønsker vi av samme grunn at vinneren skal få prisen samme dag som annonsering. Derfor venter vi også med å offentliggjøre navnet på vinneren. Det er synd at utdelingen ikke blir på Renholdernes dag, men smittevern må alltid komme først.

Det blir selvfølgelig prisutdeling, forhåpentligvis allerede tidlig på nyåret. Utsettelsen har ingen påvirkning på øvrig markering av Renholdernes dag, eller påskjønning/prisutdeling i regi forbundsregionene og fagforeningene. Vi oppfordrer alle til å markere Renholdernes dag mandag 7. desember ved å gjøre litt ekstra stas på renholderne på arbeidsplassen – selvfølgelig med forholdsregler for smittevern.