Tar kraftig til motmæle mot Attendo

Faksimile Frifagbevegelse.no

Faksimile Frifagbevegelse.no (Foto: TRI NGUYEN DINH)

Fagforbundsmedlemmene i Attendo hjemmetjeneste tar kraftig til motmæle mot påstander bedriftens daglige leder kom med i en reportasje i FriFagbevegelse.no.

21.04.2015 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 30.04.2015

I et innlegg skriver på Frifagbevegelse.no skriver de:

«Vi vil gjerne få mulighet til å kommentere og motbevise påstandene som Attendo kom med i artikkelen «Brudd på loven i Attendo» som FriFagbevegelse.no publiserte 17/4-2015. Vi har dokumentasjon for å bevise alt vi sier og har sagt tidligere.»

De ansatte i Attendo henviser til påstander daglig leder kom med i artikkelen i FriFagbevegelse.no:

Daglig leder Rune Iversen i Attendo Hjemmetjeneste i Oslo mener beskrivelsen av hvor lange arbeidsdager de ansatte jobber ikke stemmer.

«Det gjør jo det og det står svart og hvitt på de turnuslistene og jeg som teamleder og verneombud har tatt det opp med Rune Iversen uten at noe har blitt endret. Jeg synes at det er ganske drøyt at han tørr selv om jeg har sagt i fra. Og slik praksis har vært realitet i Attendo lenge,» sier Elisabeth Skjellegård.

«Bevis snakker for seg selv, jeg har timelister og lønnslipper som viser de lange arbeidsdagene og overtid. Hvis dette stemmer ikke i følge Attendo så hvordan er det mulig?» spør Pille Viirsalu.

«Geir Hansen sier at de lange helgevakter er fremforhandlet og protokollført av Fagforbundet. Men dette stemmer ikke, protokollen er levert til Fagforbundet men har ikke blitt godkjent og kan lett bevises,» sier Laura Bakke Lillegård, tillitsvalgt Fagforbundet i Attendo hjemmetjeneste.

Hele innlegget fra de ansatte Fagforbundsmedlemmene i hjemmetjenesten i Attendo på Frifagbevegelse.no 20. april

Hele reportasjen «Brudd på loven i Attendo» fra FriFagbevegelse.no fredag 17. april.